گواهینامه ی اوکراین

گواهینامه ی اوکراین

اوکراین

با توجه به موقعیت مهم کشور اوکراین و داشتن شرایط بهتری از جمله هزینه های ارزان زندگی در این کشور سالانه مهاجران زیادی از سراسر جهان اقدام به مهاجرت به این کشور و ساکن شدن در این کشور می نمایند .

از موارد مهم برای همه افرادی که اقدام به مهاجرت می کنند آگاهی و اطلاع داشتن از شرایط رانندگی و دریافت گواهینامه ی اوکراین می باشد که در این مطلب به معرفی این موارد و نحوه ی ادغام گواهینامه ی کشور خود با کشور اوکراین می پردازیم.

همچنین اگر قصد مهاجرت به اوکراین را دارید پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی کامل با اوکراین اول مقاله صفر تا صد اقامت اوکراین را بخوانید.

فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top
    گواهینامه ی اوکراین

    گواهینامه ی اوکراین

    به طور کلی گواهینامه در کشور اوکراین سندی است که اجازه و صلاحیت رانندگی افراد را در این کشور نشان میدهد.

    برای رانندگی کردن در کشور اوکراین و مواجه نشدن با مشکلات مجوزی، افراد با دو نوع گواهینامه روبرو هستند و می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نمایند؛ مورد اول تبدیل گواهینامه ی ایرانی به گواهینامه ی بین الملل می باشد که باید ترجمه شده و نیز به همراه مهر ناتاریوس در آن باشد.

    مورد دوم که البته برای افراد گزینه ی بهتری می باشد دریافت گواهینامه ی مربوط به کشور اوکراین است که با داشتن این نوع گواهینامه در حدود 125 کشور جهان نیز می توان رانندگی کنند و دارای اعتبار است.

     

     

    گواهینامه بین المللی

    در واقع نوعی گواهینامه برای افرادی که بدون هیچ گونه آزمون و امتحانی برای آن ها صادر می شود و برای دریافت ان اقدامات لازم را انجام می دهند که میزان اعتبار این نوع گواهینامه بین 1 تا 3 سال می باشد.

    برای دریافت این نوع گواهینامه سایر افراد باید به مراکزی که نمایندگی های اتومبیل رانی در ایران هستند مراجعه کنند که بعضی از این نمایندگی ها آژانس های هواپیمایی نیز می باشند.

    از شرایط اصلی و لازم داشتن این نوع گواهینامه ها و استفاده از ان در کشور های دیگر جز کشور خود این است که فرد باید گواهینامه ی اصلی از کشور خود را داشته باشد تا اجازه ی رانندگی کردن در کشور های دیگر را دریافت کند.

    از شرایط داشتن و استفاده از گواهینامه ی بین الملل به این صورت می باشد که شخص دریافت کننده ی آن نباید قوانین و مقررات رانندگی کشور مقصد را نادیده بگیرد و نسبت به انجام دادن ان ها کوتاهی نماید.

    گواهینامه ی بین المللی که از ایران برای افراد صادر شود و قابلیت های استفاده در بسیاری از کشور های جهان را دارد علاوه بر زبان فارسی به هفت زبان دیگر از جمله ‌انگليسي – فرانسوي – روسي – عربي -‌ آلماني – اسپانیائی – چینی نیز ترجمه می شود.

    سایر افرادی که این نوع گواهینامه ها را دریافت کرده اند در صورت داشتن گواهینامه ی اصلی خود از کشور خود در سایر کشور های خارجی به صورت کاملا ازادانه با وسایل شخصی خود می توانند رانندگی کنند و به سفر و تفریح بپردازند. البته نکته ی مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که این نوع گواهینامه ها قابل تمدید نیستند و زمانی که اعتبار ان ها تمام شود فرد باید نسبت به صدور مجدد ان اقدام نماید.

     

     

    صدور گواهینامه بین المللی برای ایرانی ها :

    به موجب اين گواهي‌نامه‌های بين‌المللي كه مدت اعتبار آنها يك و سه سال مي‌باشد، مي‌توان در کشورهای پذیرنده گواهینامه‌های رانندگی بین‌المللی، به صورت موقت به رانندگي پرداخت. بديهي است دارنده این مدرک بين‌المللي نمي‌تواند قوانين و مقررات مربوط به شرايط اقامت و يا پرداختن به شغل و يا حرفه‌اي كه در كشورهاي مسير حركت او جاري و قابل اجرا مي‌باشد را ناديده انگاشته و يا نقض نمايد.

     

    مدارک لازم برای صدور و دریافت گواهینامه بین المللی

    1- اصل گواهینامه رانندگی معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز برای گواهینامه بین المللی رانندگی یک ساله و اعتبار حداقل سه سال برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی سه ساله

    2- یک قطعه عکس تمام رخ 4*3 (با حجاب اسلامی برای بانوان)

    3- گواهینامه بین المللی قبلی (در صورت معتبر بودن)

    4- اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه

    5- تکمیل فرم درخواست

    6- پرداخت هزینه های اعلام شده

     

     

    گواهینامه ی اوکراین

    افرادی که در اوکراین حضور دارند و با زبان این کشور آشنایی لازم را دارند و تسلط کامل را به دست اورده اند به راحتی می  توانند در آموزشگاه های رانندگی در این کشور ثبت نام نمایند و هزینه ی آن را که حدود 200 دلار می باشد را برای حق الزحمه ی کلاس های آن پرداخت نمایند.

    در نهایت بعد از تقریبا دو ماه گواهینامه ی اوکراین را دریافت می کنید. اما با وجود اکثر خارجیان و ایرانی هایی که زبان اوکراینی را نمی دانند می توانند با پرداخت مبلغی بیشتر بدون حضور در این کلاس های آموزشی و یا حتی بدون دادن آزمون قبولی گواهینامه ی خود را دریافت نمایید.

    این روش که هزینه ی زیادی را نیز برای افراد متحمل می شود خود خطرات وریسک های احتمالی را نیز برای افراد به همراه دارد چرا که در این امر کلاه برداری های زیاد انجام میشود.

    نوع دیگری از انواع گفته شده گواهینامه ها وجود دارد به نام گواهینامه بین الملل آمریکایی که افراد زیادی برای دست یابی به آن درخواست های زیادی را داده اما نکته ی مهم این امر به این صورت است که این نوع گواهینامه ها هیچ گونه اعتباری ندارند و صرفا برای کلاه برداری به افراد پیشنهاد داده می شود.

    توجه داشته باشید که در صورت داشتن این نوع گواهینامه و در زمانی که پلیس اوکراین از شما گواهینامه را بخواهد نه تنها ان را قبول نمی کند بلکه با داشتن ان شما را هم جریمه می کند چرا که این نوع گواهینامه در این کشور هیچ گونه اعتباری ندارد.

    از نکاتی که به ان باید توجه کرد بیان این امر می باشد که گواهینامه های بین الملل برای افرادی که اقامت دائم کشور اوکراین را به دست آورده اند هیچ گونه اعتبار و ارزشی ندارد.

     

     

    گواهینامه رانندگی به عنوان غیر مقیم در اوکراین:

     مطابق با کنوانسیون 1968 وین در مورد ترافیک جاده، اگر کشور شما در لیست زیر باشد ، مجوز رانندگی شما ممکن است برای رانندگی یا کرایه اتومبیل در اوکراین به عنوان توریست بیش از 60 روز معتبر باشد:

    اتریش، آذربایجان، آلبانی، باهاما، بحرین، بلژیک، بلاروس، بلغارستان، بوسنی و هرزگوین، برزیل، ونزوئلا، ویتنام، ارمنستان، غنا، یونان، دانمارک، جمهوری دموکراتیک کنگو، اکوادور، استونی، زیمبابوه، اسرائیل، اندونزی، عراق، ایران، اسپانیا، ایتالیا، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، مقدونیه، کاستاریکا، کوبا، کویت، لتونی، لیتوانی، لیبی، لوکزامبورگ، مراکش، مکزیک، موناکو، مغولستان، نیجریه، هلند، آلمان، نروژ، واحد امارات متحده عربی، پاکستان، پرو، آفریقای جنوبی، لهستان، پرتغال، کره جنوبی، مولداوی، روسیه، رومانی، سان مارینو، سنگال، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، انگلیس، تاجیکستان، تایلند، تونس، ترکیه، ترکمنستان، مجارستان، ازبکستان، اروگوئه، فیلیپین، فنلاند، فرانسه، کرواسی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری چک، شیلی، مونته نگرو، سوئیس و سوئد.

     

    گواهینامه رانندگی به عنوان مقیم اوکراین.

    باید بدانید که در حال حاضر در اوکراین 2 نوع مجوز رانندگی وجود دارد: ملی و بین المللی.

    طبق مقررات، خارجی ها حق رانندگی با وسایل نقلیه را در خاک اوکراین با استفاده از گواهینامه رانندگی بین المللی دارند اما پس از ثبت قانونی به عنوان مقیم باید گواهینامه رانندگی اوکراین را دریافت کنند.

    اگر شما گواهینامه رانندگی دارید می توانید آن را با گواهینامه اوکراینی ظرف 60 روز پس از ثبت نام همسان سازی کنید. برای این کار فقط باید آزمون پزشکی و تست قوانین رانندگی اوکراین را انجام دهید و نیازی به گذراندن دوره آموزش در آموزشگاه رانندگی نخواهید داشت.

    ولی اگر گواهینامه رانندگی ندارید، می توانید همانند یک شهروند اوکراینی با مراجعه به مراکز صدور گواهینامه، تمام مراحل را پشت سر گذاشته و گواهینامه اوکراینی خود را دریافت نمایید.

    گواهینامه ی اوکراین

    نحوه دریافت گواهینامه رانندگی برای اولین بار (راهنمای گام به گام):

    دریافت گواهینامه اوکراینی به گذراندن چهار مرحله اجباری نیاز دارد:

    مرحله 1.

    اولین قدم ثبت نام در آموزشگاه رانندگی و قبولی در یک آزمون تئوری و عملی است.

    شما باید در آموزشگاه رانندگی که دانش نظری و مهارتهای عملی رانندگی را به شما آموزش می دهد، ثبت نام کنید و دوره مورد نظر را پشت سر بگذارید.

    جالب است بدانید در کیف مدارسی وجود دارد که برخی از معلمان آن به انگلیسی نیز صحبت می کنند.

    شرایط و هزینه دوره های رانندگی به نوع خودرویی که شما انتخاب کرده اید بستگی دارد. برای ثبت نام در آموزشگاه رانندگی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

    بیانیه ای که محل زندگی و نوع وسیله نقلیه شما را نشان می دهد،

    • گذرنامه و اجازه نامه اقامت
    • 4 عکس 3.5 × 4.5
    • مجوز پزشکی

    پس از اتمام دوره ، شما مورد آزمایش قرار می گیرید (آزمون را می توانید به زبان انگلیسی نیز بگذرانید).

    با کسب نمره قبولی ، گواهی پایان دوره به مدت 2 سال از تاریخ اتمام آموزش دریافت خواهید کرد.

     

    آموزشگاه های رانندگی در کی یف که به زبان انگلیسی دروس را ارائه می دهند:

    Intensive” – Hr 900 for two hours 4A Krymskoho St., Mon. – Sun. 9 a.m. – 9 p.m., +380 67 5642 334
    “Virtuoz” – Hr 1,200-1,450 for 90 minutes 23 Bandery Av., Mon. – Fr. 9 a.m. – 6 p.m., +380 67 4424 804
    “Indycar” – Hr 4,900 for a standard course (includes theoretical and practical lessons) 52A Artema St., Mon. – Sun. 8 a.m. – 10 p.m., Indycar@ukr.net

     

    مرحله 2.

    گذراندن معاینه پزشکی معاینه پزشکی شامل:

    • معاینه عمومی توسط متخصصان پزشکی و آزمایشگاه (آزمایش خون و تجزیه و تحلیل ادرار ، آزمایش قند خون و معاینه چشم)
    • گواهی پزشکی عدم بیماری مطابق با “لیست بیماری ها و نقص هایی که نمی توان شخصی را برای رانندگی با وسایل نقلیه پذیرفت. »

     

     

    مرحله 3.

    قبولی در امتحانات در مرکز خدمات ( آزمون می تواند به انگلیسی نیز برگزار شود!!)

    مرکز خدمات وزارت کشور اکنون لیستی از سوالات مطرح شده در قسمت کتبی آزمون رانندگی را منتشر کرده و به انگلیسی ترجمه شده است. این بخش از آزمون به صورت تئوری است و در آن قوانین و مقررات جاده ای را از شما می پرسند. بعد از آن یک آزمون عملی نیز وجود دارد.

     

    این امتحان برای دریافت گواهینامه رانندگی از دو قسمت تشکیل شده است:

    • قسمت اول تئوری (20 دقیقه آزمون با کامپیوتر شامل 20 سوال)
    • قسمت دوم آزمون عملی (آزمون رانندگی). اگر زمان آزمون نتوانستید رانندگی کنید یا بیش از دو خطا مرتکب شدید، در آزون رد خواهید شد و باید دوباره امتحان دهید.

    امتحان کتبی را می توان به تعداد نامحدودی انجام داد، اما در قسمت رانندگی فقط سه بار اجازه انجام تست دارید.

    هزینه این آزومون ها و دریافت گواهینام 227. گریونی می باشد.

     

    مرحله 4.

    گرفتن گواهینامه رانندگی. مجوز ظرف 5 روز کاری پس از گذراندن امتحانات صادر می شود.

    این گواهی شخصاً به راننده تحویل داده می شود (با ارائه گذرنامه یا شناسه)

     

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.