اقامت اوکراین از طریق ازدواج

اقامت اوکراین از طریق ازدواج

اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج

یکی از راه های کسب اقامت یا تابعیت کشورها ازدواج با تبعه آن کشور است .هر ساله هزاران اجازه اقامت از طریق ازدواج در اوکراین صادر می شود.

ازدواج بین شهروندان اوکراین و یک خارجی مطابق مفاد مربوط به قانون ازدواج اوکراین تنظیم می شود.

اصول حاکم بر روابط خانوادگی با خارجیان در ماده ۲۶ قانون اساسی اوکراین بیان شده است که تصریح می دارد خارجیان که به طور قانونی در اوکراین اقامت دارند از حقوق و آزادی های مشابه و همین طور از مسئولیت های مشابه با شهروندان اوکراینی برخوردارند.

با توجه به ماده ۱۸ قانون اوکراین در خصوص وضعیت حقوقی خارجیان و افراد بدون تابعیت، خارجی ها در ازدواج و روابط خانوادگی از حقوق و مسئولیت های مساوی باشهروندان اوکراین برخوردارند.

‌‌

اقامت اوکراین از طریق ازدواج
اقامت اوکراین از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در اوکراین:

مدت معمول انتظار برای ثبت ازدواج در اوکراین یک تا سه ماه است.

  • گذرنامه خارجی: باید برای حداقل یک سال معتبر باشد و به زبان اوکراینی ترجمه و در دفترخانه اسناد رسمی تایید شده باشد.
  • گواهی تولد با احراز هویت باید به اوکراینی ترجمه و توسط دفتر اسناد رسمی در اوکراین گواهی شود.
  • سند وضعیت تاهل حال حاضرتان (استشهادیه مبتنی بر مجرد بودن) و گواهی نداشتن مانع برای ازدواج به معنای اثبات این امر که شما از نظر قانونی قادر به ازدواج هستید باید به اوکرانی ترجمه و در دفترخانه اسناد رسمی اوکراین تایید شود.

پس از ثبت ازدواج گواهی ازدواج استاندارد به زبان اوکراینی دریافت می کنید که توسط وزارت اوکراین تایید شده. گواهی ازدواج بری اهداف مهاجرت به کار می آید.

خدمات دولتی مهاجرت در اوکراین درخواست اجازه اقامت را تنها با ویزای بلند مدت D می پذیرد که بر اساس گواهی ازدواج معتبر اعطا می شود.

توجه: اعتبار مدارک فوق به جز گذرنامه ۶ ماه است و تاریخ معتبر تاریخ صدور توسط مقامات صالح است.

توجه: در اکثر مواقع اسناد استاندارد برای شهروندان کشورهای مختلف یکسان است اما معمولا بهتر است جایی که ازدواجتان ثبت شده مراجعه کنید و لیست مدارک مورد نیاز را تایید کنید.

‌‌

اقامت اوکراین از طریق ازدواج
اقامت اوکراین از طریق ازدواج

مزایای ازدواج با شهروند اوکراین

اقامت اوکراین از طریق ازدواج مهم ترین مزیت ازدواج با یک شهروند اوکراینی است. از دیگر مزایای ازدواج یا شهروند اوکراین می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • حق حرکت و اقامت آزادانه در خاک اوکراین
  • حق زندگی در تمام استان های اوکراین بدلخواه
  • حق آموزش (از جمله آموزش و پرورش رایگان برای کودکان)؛
  • حق کسب تابعیت اوکراین
  • حق برخورداری از خدمات مالی در اوکراین (کارت، حساب، اعتباری، وام ها و غیره)
  • عدم نیاز به گرفتن اجازه کار برای اشتغال (کار موقت، کار ثابت و منظم)
  • حق برخورداری از شرایط کاری مناسب مانند شهروندان اوکراینی (ساعات کار، استانداردهای ایمنی و بهداشت، حقوق تعطیلات)
  • حق الحاق به خانواده (همسر، فرزندان و پدر و مادر ) یعنی بعد از گرفتن اقامت دایم می توانید، پدر و مادر و همسر و فرزندان خود را الحاق کنید به خودتان در اوکراین و به آنها اقامت دایم اوکراین اعطا میشود.
  • عدم نیاز به اخذ ویزا، پر کردن کارت های مهاجرت، گرفتن ثبت نام، پرداخت هزینه های کنسولی. و صف های طولانی در سفازت اوکراین در ایران
    حق در ورود اتومبیل با معافیت از حقوق گمرکی وسایل نقلیه (برای استفاده شخصی)
  • حق اخذ ویزا به کشورهای ثالث از اوکراین، بدون مدارک ملکی میتوانید تقاضا ویزا شینگن کنید و احتمال گرفتن ویزا بسیار بالاتر از ایران میباشد
  • حق برخورداری از حقوق بازنشستگی، کمک هزینه خانواده و امنیت اجتماعی (حداقل کمک درآمد، حقوق بازنشستگی، بهداشت و درمان رایگان، و غیره)

اقامت اوکراین از طریق ازدواج
اقامت اوکراین از طریق ازدواج

ازدواج با شهروند اوکراینی یا شهروند خارجی مقیم اوکراین؟

فردی که قصد دارد اقامت کشور اوکراین را از طریق ازدواج بدست آورد، دو راه پیش رو خواهد داشت. یکی ازدواج با شهروندان رسمی کشور اوکراین و در دیگری ازدواج با شهروندان خارجی مقیم کشور اوکراین است. در روش اول فرد این امکان را خواهد داشت که پس از سه سال زندگی با یک فرد اوکراینی اقامت خود را به تابعیت تبدیل کند و پاسپورت اوکراین را بدست آورد اما با توجه به نیاز به ویزای تایپ D برای ثبت ازدواج خود در اوکراین، باید به این نکته اشاره داشت که دریافت این ویزا ریسک بالایی دارد. اما در روش دوم فرد با دریافت یک ویزای موقتی نیز قادر به دستیابی به این هدف خواهد بود. اما دریافت پاسپورت از این طریق دشوارتر خواهد بود.

در صورتی که شما هم با خواندن مقاله اخذ تابعیت اوکراین از طریق ازدواج تمایل به داشتن اطلاعاتی بیشتر و جامعتری در زمینه مهاجرت به اوکراین هستید، این فرصت را دارید تا با مراجعه به موسسه سون تراول به اطلاعات جامع تری در رابطه با انواع راه مهاجرت به اوکراین مانند تحصیل در کشور اوکراین و یا کار در کشور اوکراین و هم چنین موضوعاتی دیگر و کلیه امور مهاجرتی به دست آورید.

مشاوره رایگان ویزا و اقامت

09101424896

09101424896

همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 17:00
یک شنبه
9:00 تا 17:00
دو شنبه
9:00 تا 17:00
سه شنبه
9:00 تا 17:00
چهار شنبه
9:00 تا 17:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.