به اکراین خوش آمدید

به اکراین خوش آمدید
فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top

    به اکراین خوش آمدید


    اکراین پهناور، متنوع و کمتر کشف شده


    اکراین یکی از آخرین مرزهای سفر واقعی در اروپا است، یک کشور غنی با سنت های رنگارنگ، مردم خونگرم و تجربه های بی نظیر.


    اکراین بزرگترین کشور اروپایی است. در اکراین شما می توانید در منطقه کوهستانی کارپاتا لذت آرامش و گردش در طبیعت را در تابستان و اسکی و چشمه های آب گرم را در زمستان را تجربه کنید.

    در شهر لویو Lviv غرق عطر بهترین قهوه اروپا شوید و از معماری بی نظیر شهر حیرت زده شوید، در ساحل شهر ادسا Odesa شنا کنید و مهمان رقص و آواز‌های کناره دریای سیاه شوید.

    اودسا اوکراین

    ‌کیف

    زمان مناسب برای بازدید از کیف در بهار و تابستان است. پایتخت اکراین، تنها به تازگی در رادارهای مسافرتی دنیا ظاهر شده است، مجموعه ای از جاذبه های شگفت انگیز تاریخی خود را با صحنه هایی از غذاهای هیجان انگیز ارائه می دهد.

    یک راه آسان برای کشف اکراین به عنوان یکی از جذاب ترین مقصد های شرق اروپا، همراه شدن با تورهای گردشگری سون تراول است.


    شهر کیف، دارای آب و هوایی قاره ای و مرطوب می باشد. در ماه های ژوئن، جولای و آگوست این شهر در گرم ترین وضعیت خود قرار دارد و میانگین هوا بین ۱۳ تا ۲۴ درجه سانتی گراد است.

    سردترین ماه های سال هم در این شهر اکراینی، دسامبر، ژانویه و فوریه است و دمای هوا در این ماه به منفی ۴ سانتی گراد هم می رسد.

    کی‌یف اوکراین

    آب و هوای کیف

     

    در کل آب و هوای کیف غالبا گرم و مرطوب است و زمستانهای سردی دارد. بهترین فصل برای سفر به اکراین و شهر کیف از خرداد تا شهریور است. می توانید در تابستان تمام شهر را در پناه سایه درختان پیاده بپیمایید بدون اینکه در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرید، و از خنکای سایه های دلپذیر درختان لذت ببرید.

    ‌‌

    ‌‌‌

    اکراین و اماکن دیدنی شهر کیف


    علیرغم آنکه در جریان جنگ جهانی دوم آسیب‌های فراوانی به اکراین وارد شد تعداد زیادی از عمارت‌های تاریخی کیف از تخریب و نابودی جان سالم به در برد.

    از جمله مشهورترین این بناها، کاخ مارفیسکی است که به فرمان شاهزاده پترونوف روسی در اواسط قرن هجدهم میلادی ساخته شد.

    این عمارت در سال 1870 در آتش سوخت. اما الکساندر دوم، کمر همت به بازسازی آن بست و بر اساس نقاشی‌های آبرنگ به جا مانده از ساختمان اصلی، دوبار کاخ را برپا ساخت.

    در زمان جنگ جهانی دوم نیز این بنا از تخریب در امان نماند اما دوباره تعمیر شد و در حال حاضر مقر رسمی رئیس‌جمهور اکراین است.

    مراکز فرهنگی


    مراکز متعدد فرهنگی اعم از سالن‌های تئاتر، موزه‌ها، اماکن تاریخی، ساختمان‌های مدرن و کلیساهای قدیمی، در کیف قرار دارند و همین ویژگی ممتاز، کیف را به پایتخت فرهنگی اکراین نیز بدل کرده است.

    از میان انبوه این مراکز می توان “صومعه غارهای کیف” (پچرسک لاورا کیف) واقع در غاری در کوه بِرِستف و “کلیسای سنت سوفیا” نام برد که هر دو بنا در سده یازدهم میلادی بنا شده‌ و به عنوان میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده‌‌اند.

    ‌‌

    اقامت اوکراین

    ‌جاذبه های دیدنی کی‌یف اکراین

    آندریوسکی نیز از معروف‌ترین و پرجاذبه‌ترین خیابان های کیف است. بناهای دیدنی بسیاری مانند کلیسای سنت اندرو ساخته شده به سبک باروک، قصر ریچارد شیردل، خانه نویسنده معروف میخائیل بولگاکف و یادمان یاروسلاو در این منطقه قرار دارند.

    از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد معماری شهری کیف، قرارگرفتن عمارت‌های مجلل قرون وسطایی در کنار ساختمان‌های بلوک‌بندی شده و متشابه دوران استالین است.

    طعم‌ها و مزه‌ها

    از جذابیت‌های به یادماندنی این شهر، تجربه هیجان‌انگیزکشف دنیای جدیدی از طعم‌ها و مزه‌ها ست.

    در کنار رستوران‌های بین‌المللی مختلف در گوشه و کنار شهر، رستوران‌های سنتی به سروغذای اکراینی بر اساس آداب سنتی اروپای شرقی می‌پردازند و لذت صرف غذا را با همراهی موسقی زنده دوچندان می‌کنند.

    رستوران کاناپا در خیابان آندوز دیسنت یکی از این رستوران‌هاست. رستوران ایمبیر هم انواع غذاهای گیاهی لذیذ را طبخ می‌کند.

    اقامت اوکراین

    جشنواره‌های متنوع

    هر سال جشنواره‌های متنوع و بسیاری در این شهر برگزار می‌شود و اگر علاقه‌مند به حضور در این رویدادهای خاص هستید بهتر است قبل سفر از برنامه‌ریزی کنید و به تقویم مناسبت‌ها در کیف نگاهی بیاندازید.

    مردم کیف در برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌ها تبحر خاصی دارند و این رویدادها را با شکوه هر چه تمامتر برگزار می‌کنند. “روز کیف” یکی از مشهورترین رویدادها از این دست است که هر ساله در پایان ماه می برگزار می‌شود.

    این مراسم یک جشنواره خیابانی هیجان‌انگیز و باشکوه است که همراه با موسیقی و نمایش سیرک و شعبده‌بازی برگزار می گردد و هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا در این جشن شرکت می‌کنند و در کنار مردم اوکراین روز کیف را جشن می‌گیرند.

    جشنواره موسیقی تابستانه


    جشنواره موسیقی تابستانه که هر ساله از ماه می تا آگوست بر پا می‌شود نیز از رویدادهای محبوب و جذاب کیف است که نوازندگان و موسیقی‌دانان و علاقه‌مندان موسیقی را از سراسر دنیا در کیف گرد هم می‌آورد تا فستیوال بی‌نظیری برپا شود.

    جشنواره فیلممولودیست” هم یکی دیگر از رویدادهای برجسته فرهنگی کیف است که همه ساله سینماگران و علاقه‌مندان سینما را در اواخر اکتبر راهی کیف می‌کند.


    از ویژگی‌های خاص کیف آن است که هیچ محله خطرناک و ناامنی در آن وجود ندارد که برای گردش‌گران ناامن باشد و به آنها توصیه شود ازتردد در این مناطق پرهیز کنند. خوشبختانه در سال‌های اخیر گزارش خاصی مبتنی بر خشونت و استفاده از سلاح گرم و جرم و جنایت هولناک وجود ندارد.

    اما برای احتیاط بیشتر بهتر است شب‌هنگام و تنها از رفتن به ناحیه شمال شرق شهر خودداری کنید.

    مراکز خرید در شهر کیف اکراین

    مرکز خرید روستایی منیوفکترا اوتلت | Manufactura Outlet Village
    آدرس: اکراین – کی یف Dnipropetrovske Hwy، Kyivs’ka oblast، Ukraine
    مرکز خرید گالیور | Gulliver Shopping Mall
    آدرس: اکراین – کی یف Esplanadna St، ۱، Kyiv، Ukraine
    مرکز خرید اوشن پلازا | Ocean Plaza Mall
    آدرس: اکراین – کی یف ТРЦ “Ocean Plaza”، Antonovycha St، ۱۷۶، Kyiv، Ukraine، ۰۳۱۵۰


    مهم ترین مکان های دیدنی در شهر کیف اکراین

     

    خیابان خرشاتیک (Khreshchatyk) و میدان استقلال(Maidan)
    خیابان خرشاتیک و میدان استقلال در شهر کیف (پایتخت اوکراین)جزو مهم ترین امکان اوکراین به شمار می روند.

    این اماکن در طول تاریخ شاهد شادمانی ها و پیروزی های اوکراین و جنگ و نا‌امیدی آن نیز بوده‌است.

    رویدادهای مهم سیاسی، کنسرت‌ها و تظاهرات معمولاً در این مکان به وقوع می‌پیوندند.

    میدان استقلال در مرکز شهر کی‌یف واقع‌شده و اصلی‌ترین میدان این شهر است. در این میدان مجسمه آزادی قرار گرفته و در زیر این مجسمه فروشگاه بزرگی با برند‌های معروف، رستوران‌ها و فست‌فودها وجود‌ دارد که هر مسافری را به سمت خود جذب می‌کند.

    موزه اوکراین

    ‌‌
    اکراین و موزه ملی جنگ جهانی دوم(National Museum) و مجسمه رودینا مات (Motherland statue)

    المان اصلی موزه ملی جنگ جهانی دوم، مجسمه رودینا مات است که ساخت آن در سال 1981 به پایان رسید و از هرجای شهر کیف قابل مشاهده است.

    برای یافتن مکان این موزه، کافی است دنبال مجسمه رودینا مات بگردید. مجسمه رودینا مات با ۱۰۲ متر ارتفاع (حتی بلندتر از مجسمه آزادی آمریکا) یکی از غول‌پیکرترین مجسمه‌های دنیا است.

    جنس این مجسمه از تیتانیوم بوده و وزن آن ۵۶۰ تن است. شمشیر این مجسمه به بلندی ۱۶ متر و وزن آن ۹ تن می‌باشد. همچنین روی سپر این مجسمه نماد اتحاد جماهیر شوروی حک شده‌است.

    موزه ملی جنگ شامل وسایل جالب و جذاب جنگی همچون تانک های بزرگ، وسایل جنگی، هلی‌کوپترهایی است که می‌توانید در کنار آنها عکس بگیرید و از اطلاعات موزه استفاده کنید.

    اکراین پارک مجسمه‌ها (Landscape Alley)

    یکی از زیباترین مکان‌های پایتحت اوکراین، پارک مجسمه هاست که در خیابان Landscape واقع‌شده و هم برای ساکنین شهر کی‌یف و هم برای گردشگران یکی از جاذبه‌های این شهر به حساب می‌آید.

    این پارک که در اواخر دهه هشتاد میلادی تاسیس شد، شامل مجسمه‌های مدرن و سرامیکی می‌باشد که توسط هنرمندان نامی ساخته شده‌ است.

    در سال ۲۰۰۹ میلادی پارک بازی کودکان در این مکان راه‌اندازی شد و این پارک را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات خانواگی تبدیل کرد.

    اکراین و کلیسای جامع سوفیا (Saint Sophia’s Cathedral)

    یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین و معروف ترین کلیساهای شهر کی‌یف کلیسای جامع سوفیاست که از تاریخی‌ترین بناها در اروپای شرقی می‌باشد و در سال ۱۰۳۷ به دستور پادشاه آن زمان یاروسلا ساخته شده است.

    وی پس از مرگش در همین مکان به خاک سپرده شد. در سال هزار و نهصد و سی توسط شوروی سابق تخریب شد ولی دوباره بازسازی شد و اکنون نمادی از تلفیق از سنت و مدرنیته محسوب است.

    دولت اوکراین به نقش بسزای کیف در گسترش فرهنگ اسلاوی و مسیحیت ارتودکس افتخار می کند و از این رو، بسیاری از کلیساهای قدیمی مانند سنت سوفیا و سنت میخائیل که در مرکز شهر واقع شده‌اند را به زیبایی و شکوه مرمت و احیا کرده‌است.

    این کلیسا در میدان سوفیسکایا واقع شده و مجموعه‌ای از ۱۳ برج‌ سفید رنگ با گنبدهای طلایی و برج ناقوس این کلیسا ۷۵ متر ارتفاع دارد. عظمت این کلیسا شما را شگفت‌زده می‌کند و برای همیشه در خاطراتتان باقی می‌ماند.


    کلیسای پچرسک لاورا (Pechersk Lavra)

    این کلیسا یک صومعه مسیحی ارتودوکس در اکراین است که در غاری از کوه‌های شهر کی‌یف و در قرن یازدهم ساخته شده است.

    در زبان اوکراینی پچرا به معنای غار و لاورا کلمه‌ای است که به راهبان بالا مقام نسبت داده می‌شود. کلیسای پچرسک لاورا یک مرکز مسیحیت در شرق اروپا بوده و برای ورود به این کلیسا قوانینی از قبیل پوشش سر برای بانوان، پوشیدن لباس بلند و برداشتن کلاه الزامی و عکسبرداری در این کلیسا ممنوع است.

    فضای مذهبی و هنرمندانه این کلیسا شما را حیرت زده کرده و به فکر فرو می‌برد.

    اوکراین


    اکراین و موزه روستایی پیراگوا

    موزه مردم شناسی پیراگوا در کیف، در محوطه ای به وسعت 370 هکتار واقع شده است.

    این موزه اطلاعاتی از قبیل زندگی و معماری محلی اکراین می دهد. این موزه بیش از 300 قطعه برای نمایش دارد.

    این موزه با مسافتی حدودا نیم ساعته خارج از شهر کیف واقع شده است. این موزه از حدود 9 دهکده و کلیسا تشکیل شده و سعی شده بازسازی بسیار دقیقی از زندگی گذشته مردم اکراین داشته باشد.

    مسیر بین روستاها را میشود با دوچرخه یا پیاده طی یا با استفاده از ماشینهای برقی و البته با پرداخت هزینه جداگانه غیر از ورودی مشاهده کرد.

    مردم در این روستاها در حال زندگی و کار دیده میشوند که البته شب به خانه های خوددر نزدیکی موزه برمیگردند.


    گیدرو پارک اکراین

    گیدروپارک یکی از پارک‌های تفریحی شهر کی‌اف در کشور اکراین است که در دو جزیره ونتسیانسکم و دولوبتسکم بین رود دنپر و کانال روسانووسکی قرار دارد.

    در شب های تابستان بسیاری از مردم اوکراین و گردشگران از امکانت تفریحی آن استفاده می‌کنند و معمولا این پارک تا ۷۵ هزار نفر را پذیراست.

    گیدرو پارک انواع رستوران ها ، کلاب های شبانه و بارها را داراست در حالی که سرگرمی‌هایی مانند پینت بال، والیبال، جامپینگ و تنیس هم طرفداران خود را در این جزیره دارد.

    یکی از پلاژهای معروف کیف برای شنا و ورزش های آبی در همین پارک واقع شده است. همچنین پارک مینیاتوری به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم کیف نیز در گیدروپارک است.

     

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.