صفر تا صد اقامت اوکراین

صفر تا صد اقامت اوکراین

من نیاز به مشاوره تخصصی ارزیابی اطلاعاتم دارم

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی همچون آشنا با اقامت اوکراین، تاریخچه اوکراین، فرهنگ مردم اوکراین، اعتبار پاسپورت اوکراین، روش های اخذ اقامت اوکراین، مزایای اقامت اوکراین، اخذ اقامت اوکراین از سرمایه گذاری، اخذ اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند، اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج و حضانت، اخذ اقامت کاری در اوکراین و هزینه زندگی در اوکراین را با شما به اشتراک بگذاریم.

همچنین پیشنهاد می شود مقاله چرا درحال حاضر اوکراین یکی از بهترین گزینه مهاجرت برای ایرانیان میباشد را مطالعه کنید.

با کشور اوکراین آشنا شوید

اوکراین، کشوری در اروپای شرقی با کشورهایی همچون روسیه، بلاروس، لهستان، مجارستان، اسلوواکی و رومانی همسایه است.
اوکراین با مساحت تقریبی ششصد و سه هزار متر مربع دومین کشور وسیع اروپایی است.

اوکراین پل ارتباط انرژی از شرق به اروپاست و همیشه از آن به عنوان انبار غله اروپا یاد می‌شود.

زبان رسمی این کشور اوکراینی، و روسی زبان دوم اوکراین به حساب می‌آید. البته خیلی از مردم زبان انگلیسی را هم می‌دانند و در مدرسه و دانشگاه ها به این زبان هم تدریس انجام می‌شود.


واحد پول اوکراین گریونی است که در حال حاضر هر دلار در حدود 27 گریونی می‌باشد.

پایتخت

پایتخت این کشور شهر زیبای کی‌یف است. این شهر با عبور رودخانه دنیپر به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است. به گفته خود مردم این شهر کی یف در یک پارک بزرگ ساخته شده است و همیشه هوای پاک و تمیزی دارد.

‌‌
آب و هوای شهر کی یف به دلیل وجود رودخانه دنیپر و دریاچه های فراوانی که دارد قاره ای و مرطوب است.
از ویژگی های خاص کی یف این است که هیچ محله خطرناک و نا امنی در آن وجود ندارد.

‌‌

تاریخچه اوکراین


اوکراین کشوری در اروپای شرقی که به طور طبیعی آبیاری می‌شود و دارای حاصلخیزترین خاک در اروپاست. پرچم زرد و آبی اوکراین نیز بر همین موضوع تاکید دارد و نشان‌دهنده آبی آسمان بی‌پایان و مزارع پهناور گندم است. همین حاصلخیزی و موقعیت خاص اوکراین باعث شده تا در طی سال ها تاریخی پر فراز و نشیب را در کارنامه اش داشته باشد.

قبایل اسلاو

قبایل اسلاو بین قرن‌های هفتم و هشتم میلادی در سرزمین‌های شمالی اوکراین، نزدیک مرزهای لهستان و بلاروس امروزی می‌زیسته‌اند. کی‌یف (پایتخت کنونی اوکراین) توسط همین افراد ایجاد شده و توسعه یافته است.


این پادشاهی در قرون وسطی به اوج خود رسید و در نهایت به دلیل فئودالیسم سقوط کرد.


در دوره بعد کشور اوکراین بیشتر وابسته به قدرت‌هایی بود که آن را محاصره کرده بودند.


تا قرن هفدهم، این بخش جزئی از امپراطوری بزرگ روسیه تلقی می‌شد.


پس از آن تقریبا بین لهستان و روسیه تقسیم شد و اکثریت اوکراین به جمهوری سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی رسید.


در این دوره به دلیل سرکوب روسیه و پس از آن قحطی، تقریبا کشور اوکراین به سمت نابودی پیش ‌رفت و سیاستهای روسیه به بزرگترین درام تاریخی اوکراین تبدیل شد.


سرانجام، پس از کشمکش های طولانی با اعلامیه استقلال در 24 آگوست 1991 حاکمیت حزب کمونیست لغو شد و این استقلال با همه‌پرسی 1 دسامبر 1991 توسط مردم (و در واحدی بزرگ‌تر) در جوامع بین‌المللی تایید شد.


در حال حاضر هم اوکرین به عنوان یک کشور واحد، مستقل، بدون جنگ و آرام به صورت جمهوری اداره میشه و در حال پیشرفت است.

‌‎‌‌‌

اقامت اوکراین و اتحادیه اروپا

طبق گفته های رئیس جمهور و دولت حال حاضر اوکراین، این کشور تا سال 2023 به اتحادیه اروپا خواهد پیوست و اکنون در حال تهیه و آماده سازی زیر ساخت های این کشور است.


ضمن اینکه برنامه ای جهت تبدیل پایتخت اوکراین به شهرهایی مثل لندن و دوبی در دستور کار دولت این کشور قرار دارد و به زودی انجام خواهد شد.

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین و فرهنگ مردم اوکراین


بر عکس تصور ما، اوکراینی ها مردمی خونگرم و بسیار مهمان نواز هستند.


اوکراینی ها به دلیل پیشینه و قدمت تاریخی شان، فرهنگی غنی و پرباری دارند. آن‌ها علاقه زیادی به تئاتر و موسیقی دارند.


این کشور به دلیل قرارگیری اوکراین بین آسیا و اروپا، فرهنگی مرکب از غربی و شرقی را در خود دارد.


در حقیقت مدرنتیه غرب و اصالت شرق را در اوکراین خواهید دید.

همین تنوع زندگی باعث شده تا هر آدمی به دور از نژاد و مذهب بتواند آزادانه در این کشور زندگی کند. اوکراینی‌ها اصلا نژاد پرست نیستند.


خانواده و فامیل نقش مهمی در زندگی اوکراینی ها دارد. در این کشور هنوز پدربزرگ و مادربزرگ ها از نوه هایشان مراقبت می کنند و احترام به آن‌ها واجب است.


این مطلب را از دست ندهید !

“به اکراین خوش آمدید”

اقامت اوکراین

‌‌‌‌‌اقتصاد در کشور اوکراین


نوع حکومت اوکراین جمهوری و اقتصاد اوکراین یک بازار آزاد نو ظهور است. بعد از فروپاشی شوروی اقتصاد اوکراین به سمت مالکیت خصوصی و بازار آزاد پیش رفت.


اوکراین گلوگاه انرژی اروپاست و نقش مهمی در قاره سبز ایفا میکند.


از سال 2016 به بعد واحد پولی اوکراین (گریونی) قدرت گرفت و در حال حاضر در گروه ارزهای پر قدرت جهان است.

این مطلب را از دست ندهید!

رویکرد دولت اکراین نسبت به ارزهای دیجیتال

‌‌‌‌

اقامت اوکراین و سهم ایران در اقتصاد اوکراین

در مبادلات تجاری اوکراین، متاسفانه ایران سهم بسیار ناچیزی دارد و می‌توان گفت تقریبا برای ایرانیان بازار اوکراین بازار بکری به شمار می‌آید.


در حال حاضر قیمت هر متر مربع خانه در کی یف (پایتخت اوکراین) تقریبا بین 800 تا 1200 دلار است، این در حالی است که متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران 1300 دلار است! با این مقایسه می‌توان نتیجه گرفت خرید خانه در اوکراین یک سرمایه گذاری دلاری امن به حساب می‌آید.

این در حالی است که متوسط هزینه اجاره در کی‌یف ماهیانه 500 دلار است (یعنی ماهیانه چیزی بین 10 تا 12 میلیون تومان)

اگه قصد زندگی در اوکراین را دارید خوب است بدانید متوسط هزینه زندگی در پایتخت اوکراین برای هر نفر 300 تا 500 دلار می‌باشد و تقریبا همین میزان هم کمترین حقوق هر نفر را در این کشور تشکیل میدهد.

اقامت اوکراین

اعتبار پاسپورت اوکراین


پاسپورت اوکراین در رنکینگ جهانی رتبه 12 را دارد. این یعنی اگر شما پاسپورت اوکراین را داشته باشید می توانید به 67 کشور از جمله کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه شنگن بدون ویزا سفر کنید. برای ورود به 37 کشور به ویزا فرودگاهی نیاز دارید و برای 94 کشور هم باید درخواست ویزا بدهید.


برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید باید بگوییم ایران در این رنکینگ رتبه 65 را دارد. یعنی دارنده پاسپورت ایرانی فقط به 6 کشور میتواند بدون ویزا سفر کند، برای 28 کشور نیاز به ویزا فرودگاهی دارد و برای ورود به 164 کشور باید درخواست ویزا بدهد!
بدترین کشورها هم در این رنکینگ عراق و افغانستان هستند که رتبه 69 رو دارند.
و یک چیز جالب دیگر آمریکا رنک 19 را در این رنکینگ دارد!

برای دریافت پاسپورت اوکراین باید چه کاری انجام دهید؟

‌‌‌‌‌

بعد از اخذ اقامت دائم اوکراین باید 5 سال در کشور اوکراین اقامت داشته باشید یا با یک فرد اوکراینی به مدت 2 سال ازدواج کنید. فعالیت غیر قانونی انجام نداده باشید و زبان اوکراینی را نیز بلد باشید.
مدت اعتبار پاسپورت اوکراین 10 سال هست.

توجه کنید شما با داشتن پاسپورت اوکراین شهروند رسمی اوکراین به حساب می‌آیید و از همه حق و حقوق یک شهروند عادی برخوردار میشوید و حتی می توانید رای بدهید.
درضمن به خاطر داشته باشید پاسپورت هیچ کشوری خریدنی نیست! و هیچ راه کوتاهتری هم مثل خرید سهام، سرمایه گذاری یا خرید ملک برای دریافت پاسپورت وجود ندارد.


این مطلب را از دست ندهید !
“مدارک و شرایط ویزای اوکراین”

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین و انواع ویزاهای اوکراین


اوکراین با داشتن جاذبه های توریستی زیاد، هزینه های کم زندگی، شرایط مساعد جهت مبادلات تجاری و هزینه های پایین تحصیل، یکی از کشورهایی است که ایرانیان توجه خاصی به آن دارند.

البته مثل بیشتر کشورهای جهان، شهروندان ایرانی پیش از ورود به این کشور باید برای تهیه ویزا اقدام نمایند.

ویزاهای اوکراین شامل ویزای توریستی؛ ویزای تجاری، ویزای کاری، ویزای شخصی، ویزای تحصیلی و ویزای ترانزیتی میشود که همه آنها در سه دسته اصلی و کلی جای میگیرند:

ویزاهای ترانزیتی (چند روزه)
ویزاهای کوتاه مدت (یک ماهه و سه ماهه)
ویزاهای بلند مدت (شش ماهه و یکساله)

برای صدور ویزا هر شخص باید مدارکی را تهیه و مراحلی را طی نماید.
ما برای اینکه شما راحت و بی دردسر بتوانید ویزای خود را دریافت کنید در کنارتان هستیم.

کیف

مراحل دریافت ویزا اوکراین

بعد از اینکه قراردادتان را با شرکت سون تراول بستید، مدارک تان را همراه با مشاورین ما تهیه و تکمیل می کنید. قسمتی از این مدارک را ما برای‌تان آماده می کنیم و تعدای از این مدارک را نیز شما باید حاضر کنید.
بعد از تحویل مدارک به ویزا سنتر اوکراین و پرداخت وجه مربوطه، ویزا سنتر به شما وقت مصاحبه میدهد، به صلاحدید کنسول، مصاحبه به صورت اسکایپی یا حضوری انجام خواهد شد.
بعد از تقریبا 10 تا 14 روز، در صورت تایید مدارک و صلاحدید امور کنسولی سفارت اوکراین ویزا برای شما صادر خواهد شد و در نهایت پاسپورت و ویزای شما به آدرسی که اعلام کردید ارسال می‌گردد.
در صورتی که سفارت تصمیم به عدم صدور ویزا برای شخص درخواست کننده بگیرد، این موضوع به صورت کتبی طی نامه‌ای به شخص اعلام میشود.

مدارک لازم برای دریافت ویزا


گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه تاریخ
دو قطعه عکس 4*3 جدید
فرم درخواست ویزا، پر شده و امضا شده به شکل صحیح
پرداخت هزینه دلاری کنسولی به سفارت اوکراین
پرداخت هزینه یورویی به ویزا سنتر در زمان تحویل مدارک
گرفتن نامه تمکن مالی به انگلیسی و با حداقل مانده 4000 دلار
مدارکی که نشون دهنده هدف فرد خارجی یا شخص فقد تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین است، مثل:
دعوتنامه معتبر و قانونی، مدارک شخص دعوت کننده، رزرو بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و بیمه درمانی


این مطلب را از دست ندهید !
“انواع ویزاهای اوکراین”

ویزا سنتر کجاست؟


اما ویزا سنتر کجاست؟ چه فرقی با سفارت دارد و دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
از سال 2001 شرکت خصوصی وی اف اس گلوبال فعالیت خودش را با جمع آوری مدارک و ارائه خدمات بیومتریک در جهت تسهیل خدمات کنسولی آغاز کرد.
این شرکت خدمات واسط به 59 کشور را به عهده دارد که اوکراین یکی از آن هاست، در واقع اگر شما قصد دریافت ویزا اوکراین را داشته باشید باید برای انجام امور مربوطه و تشکیل پرونده به این مرکز مراجعه کنید.

توجه داشته باشید ویزا سنتر هیج دخالتی در تصمیم گیری در مورد صدور یا رد کردن ویزا ندارد. در حقیقت آن ها نقش یا تاثیری در نتیجه درخواست ویزا ندارند.

در حال حاضر ویزا سنتر اوکراین در میدان هروی و در طبقه چهارم مرکز تجاری سنتر هست.
روزهای کاری ویزا سنتر اوکراین یکشنبه و سه شنبه از 9 صبح تا 3 بعد از ظهر است.

برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره نحوه تکمیل فرم های درخواست ویزا و مرتب کردن مدارک جهت نحویل به ویزا سنتر، می تونید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

اقامت اوکراین

روش های اخذ اقامت اوکراین


اقامت اوکراین به مانند دیگر کشورها دارای قوانین و شرایط خاصی است . جالب است بدانید اخذ اقامت اوکراین از هر طریقی محدودیت سنی ندارد و شما در هر سن و سالی که باشید می‌توانید به اوکراین مهاجرت نمایید. شرایط عمومی گرفتن اقامت اوکراین که برای تمامی کشورها مورد نیاز است، داشتن صحت و سلامت پزشکی و همچنین داشتن گواهی عدم سوء پیشینه است.

‌‌

راه اول اقامت اوکراین

راه اول اخذ اقامت اوکراین از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اوکراین صد هزار دلار در ابتدای کار می باشد که بعد از افتتاح حساب برای شرکت در اوکراین نیاز است که این مبلغ به این حساب واریز گردد.

‌‌

راه دوم اقامت اوکراین

روش دوم اقامت اوکراین از طریق تولد است. این روش جزء مواردی است که متقاضیان زیادی دارد. اوکراین تابع حق خاک است و فرزندی که در این کشور به دنیا بیاید می تواند پاسپورت اوکراین را دریافت کند و به تبع آن پدر و مادر و بقیه فرزندان احتمالی، اقامت دائم اوکراین را دریافت کنند.

‌‌‌‌

راه سوم اقامت اوکراین

راه بعدی گرفتن اقامت اکراین از طریق ازدواج است. فردی که با تبعه اوکراینی ازدواج کند اقامت دائم این کشور را پس از سه ماه دریافت خواهد کرد. و بلافاصله بعد از آن هم می تواند درخواست پاسپورت بدهد.

‌‌‌‌‌

راه چهارم اقامت اوکراین

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت اوکراین از طریق حضانت است. در اوکراین یک فرد خارجی می‌تواند با قبول حضانت مالی یا معنوی یک اوکراینی مستحق که دادگاهی در اوکراین، نیازمند بودن وی را تایید کرده، اقامت اوکراین را دریافت کند.

‌‌‌

راه پنجم اقامت اوکراین

اگر تمایل دارید که اقامت موقت اوکراین را دریافت کنید می توانید از طریق تحصیل یا کاری اقدام نمایید.

مجوز کار با اعتبار یک ساله تا سه ساله با توجه به شرایط قرارداد استخدام مربوطه و برای سمتی ویژه در یک شرکت صادر میشود. و هر ساله نیز این اقامت قابل تمدید است.
اقامت موقت تحصیلی نیز با ثبت نام در یکی از دانشگاه های اوکراین امکان پذیر است تا پایان تحصیلات شما در این کشور هر ساله تمدید خواهد شد.

اقامت اوکراین

مزایای اقامت اوکراین

مهاجرت به اوکراین و گرفتن اقامت دائم اوکراین در سال های اخیر به دنبال درخواست رسمی این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا وحوزه شنگن با استقبال زیادی مواجه شده است.

به همین دلیل وکلای مهاجرتی این کشور با استفاده از بندهای قانونی اقدام به گرفتن اقامت دائم اوکراین می کنند.

گرفتن اقامت اوکراین مزایایی دارد که به صورت کلی می توان به این موارد اشاره کرد:

بدون نیاز به ویزا به دفعات به اوکراین سفر کنید و به صورت نامحدود در این کشور اقامت داشته باشید.

اجازه کار و فعالیت اقتصادی رسمی در اوکراین داشته باشید.

حساب بانکی باز کنید، ویزا کارت و مستر کارت بگیرید و برای انتقال پول بین المللی مشکلی نداشته باشید و از تسهیلات بانکی استفاده کنید.

از خدمات درمانی و اجتماعی در اوکراین به رایگان برخوردار شوید.

در مدرسه ها یا دانشگاه های اوکراین به رایگان تحصیل کنید.

به راحتی می توانید ویزای اروپا و کانادا رو دریافت کنید.

اخذ اقامت اوکراین از سرمایه گذاری


سرمایه گذاری در اوکراین یکی از راه های گرفتن اقامت دائم و مهاجرت به اوکراین است. بعد از چند سال تنش های سیاسی با روسیه، اوکراین از نیمه اول سال 2017 ثبات و رشد اقتصادی را تجربه کرد و در سال 2018 با رشد 3.2 درصدی و دو برابر بیشتر از آن در سال 2019 جذب سرمایه خارجی نشان داد که در زمره کشورهایی قرار گرفته که برای سرمایه گذارها جذابیت دارد.

‌‌‌

روش سرمایه گذاری در اوکراین که منجر به گرفتن کارت اقامت دائم بشود به این نحو است که یک فرد خارجی حداقل یکصد هزار دلار آمریکا وارد سیستم بانکی و اقتصادی اوکراین میکند.

‌‌‌

مراحل اقامت اوکراین از راه سرمایه گذاری

مراحلی که برای گرفتن کارت اقامت دائم باید طی کنید به این شکل است:

ثبت شرکت در اوکراین
گرفتن شناسه مالیاتی اوکراین
وارد کردن 100 هزار دلار از حساب شخصی خود به حساب بانکی شرکت از طریق سیستم بانکی
گرفتن گواهی از بانک اوکراین جهت تایید موجودی
آماده کردن پرونده و مدارک لازم توسط وکیل
ارسال درخواست برای مجوز مهاجرت و اقامت دائم به اداره مهاجرت.

بعد از گرفتن اقامت دائم برای خودتان می توانید برای بقیه افراد درجه یک خانواده تان هم درخواست گرفتن اقامت دائم را به اداره مهاجرت بدهید.

بنابراین اگر شما قصد سرمایه گذاری در اوکراین از طریق خرید ملک و آپارتمان را دارید باید این خرید از طریق شرکتی که به ثبت رسانده اید و پولی که در حساب شرکت تان دارید انجام شود و بدون شک انجام آن، نیاز به رعایت ظرافت های حقوقی و قانونی دارد که تیم حقوقی ما در اوکراین در تمام مراحل کنارتان خواهند بود که بتوانید پروسه کاری خودتان را به راحتی پیش ببرید.


این مطلب را از دست ندهید !
“صفر تا صد اقامت سرمایه گذاری اوکراین”

اخذ اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند


‌برای افرادی که توانایی انتخاب کشوری برای تولد فرزند خود را دارند، این کار میتواند بهترین قدم برای آینده فرزندشان و حتی خودشان به شمار برود. ‌
از جمله مهمترین و بهترین کشورهایی که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از افراد برای اقامت قرار گرفته کشور اوکراین می باشد که برای اعطای اقامت از اصل قانون خاک تبعیت می کند. این قانون باعث شده است که اخذ اقامت در این کشور به سادگی انجام بپذیرد.

با تولد فرزند شما در خاک اوکراین، فرزندتان پاسپورت اوکراینی دریافت میکند و با داشتن پاسپورت دوم میتواند بدون دریافت ویزا به کشورهای زیادی سفر کند که این امکان برای افراد معمولی وجود ندارد‌.

جالبه بدانید که با تولد یک فرزند در خاک اوکراین، مسیر برای دریافت اقامت زوجین و فرزندان احتمالی دیگر هموار خواهد شد و پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده هم می توانند اقامت اوکراین را در یافت کنند.

اگر به دنبال بهترین گزینه برای تولد فرزند خود هستید، میتوانید با تماس با موسسه سون تراول علاوه بر اطلاع از آخرین قوانین و تغییرات در رابطه با قانون اصل خاک، مقدمات سفر خود را نیز به بهترین نحو ممکن فراهم نمایید.


این مطلب را از دست ندهید !
“صفر تا صد اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند”

اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج و حضانت


یکی از راه های گرفتن اقامت، ازدواج با افراد مقیم یا تبعه آن کشور است. برای اخذ اقامت از طریق ازدواج دو گزینه وجود دارد، ازدواج با مقیم خارجی که در حقیقت افرادی هستند که اوکراینی نیستند ولی کارت اقامت دائم اوکراین را دارند و یا ازدواج با شهروند اوکراینی که هر کدام محسنات و معایب خاص خودش را دارد.

‌‌

اگر بخواهیم هر کدام را جداگانه بررسی کنیم باید بگوییم که در پروسه ازدواج با مقیم خارجی، شما می توانید در مدت زمان کوتاهی اقامت دائم خود را بگیرید و برای گرفتن پاسپورت لازم است 5 سال در اوکراین زندگی کنید و هر سال بیشتر از 90 روز از اوکراین خارج نشوید.

‌‌‌

سرپرستی

روش دیگری که از طریق آن میتوان اقامت دائم اوکراین را دریافت کرد، اخذ اقامت از طریق سرپرستی افراد سالمند، معلول و یا کودکان بی سرپرست است.
دراین روش وکلا ما از طریق گرفتن رای دادگاه و ارائه آن به اداره مهاجرت برای اخذ اقامت دائم شما اقدام می کنند.

توجه نمایید این بدین معنا نیست که شما باید مادام العمر هزینه های زندگی شخص حضانت شده را پرداخت نمایید. در حقیقت این هزینه فقط یکبار و در اول پروسه اخذ اقامت پرداخت میشود.

وکلای ما در تمام مراحل همراه شما هستند تا روند اخذ اقامت دائم اوکراین شما به راحتی و بدون نگرانی انجام شود.

بدیهی است این راه ظرافت و پیچ و خم های قانونی زیادی دارد که توسط وکلای ما قابل حل بوده و آماده سازی تمامی مدارک جهت ارائه به سازمانهای ذیربط به عهده موسسه ما خواهد بود.


این مطلب را از دست ندهید !
“صفر تا صد اقامت اوکراین از طریق ازدواج”

اخذ اقامت اوکراین از طریق کار


برای اخذ اقامت اوکراین راههای مختلفی وجود دارد، یکی از این راه‌‌ها، دریافت ویزای کار اوکراین می‌باشد. اشخاصی که قصد مهاجرت به اوکراین را دارند باید به این موضوع آگاه باشند که بازار کار این کشور کاملاً متناسب به توانایی و نوع کسب و کارشان باشد.

‌‌‌‌

کار در یک شرکت اوکراینی یک پیشنهاد مطمئن برای تبعۀ خارجی است و منجر به اقامت موقت در اوکراین برای فرد می‌شود. مجوز کار با اعتبار یک ساله تا سه ساله باتوجه به شرایط قرارداد استخدام مربوطه و برای سمتی ویژه در یک شرکت صادر می‌شود. و هر ساله قابل تمدید است.

‌‌‌

همانطور که گفته شد متقاضیان می توانند از طریق مهاجرت کاری در این کشور اقامت داشته باشند. پس از گذشت مدت زمان معین، پرداخت مالیات و رعایت قوانین هم فرد می تواند اقامت دائم کشور اوکراین را برای خود و اعضاء خانواده خود بگیرد.

الحاق به خانواده در اقامت اوکراین

در اکثر کشورها اعضای خانواده به عنوان همسر و فرزندان زیر 18 سال تعریف می شود. بنابراین متقاضیان کار در اوکراین به محض کسب اقامت اوکراین می‌توانند همسر و فرزندان را در کنار خود به عنوان همراه داشته باشند. البته باید در نظر داشت شخصی که اقامت خود را از طریق کار در این کشور به دست آورده و قصد الحاق به خانواده را دارد، باید ثابت نماید که توانایی مالی و پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده خود را دارد.

برای کار در اوکراین چندین نوع توافقنامه وجود دارد که متقاضیان متناسب با شرایط و خواسته های کارفرما می توانند نوعی از قرارداد را که برایشان مناسب تر است، انتخاب و منعقد نمایند. ساعت کاری در کشور اکراین توافقی بین فرد و کارفرماست ولی به صورت کلی ساعت کاری در طول هفته در کشور اوکراین ۴۰ ساعت در نظر گرفته می شود.


این مطلب را از دست ندهید !
“صفر تا صد اقامت کاری اوکراین”

تحصیل در اوکراین


اوکراین دارای بیش از 800 مؤسسه آموزش عالی است که در بیشتر شهرهای بزرگ این کشور  مانند کیف، لویو و اودسا متمرکز است. این دانشگاه‌ها همچنین نسبت به بسیاری از کشورها، در اروپا و در سراسر جهان، شهریه کمتری دریافت می‌کنند. ضمن اینکه هزینه زندگی در اوکراین نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر هست.


سالهاست که تحصیل در اوکراین مورد توجه نسل جوون ایرانی قرار گرفته و از اوایل دهه هشتاد سالانه تعداد زیادی دانشجو برای تحصیل به اوکراین سفر می کنند.


دانشگاه‌های معتبر اوکراین که تعداد زیادی از اونها مورد تایید وزارت علوم ایران هم هست. تنوع رشته های دانشگاهی اوکراین بسیار بالاست و رشته هایی همچون مکانیک، برق، معماری، پزشکی، مدیریت، حقوق و… در این دانشگاه ها تدریس میشه.

کارشناسی

مدارک کارشناسی در دانشگاه های اوکراین معمولاً چهار سال طول می کشد، دوره کارشناسی ارشد 2سال و دوره دکتر 3 تا 4 سال.

آموزش در این دانشگاه ها به زبان‌هایی همچون روسی ، اوکراینی ،و انگلیسی است.


جالب است بدانید اوکراین تابع قوانین و قرارداد بولونیاست. بر اساس این طرح جابه جایی دانشجویان، پژوهشگران و اساتید اروپایی در قاره ی سبز، سهولت بیش تری پیدا می کند و دغدغه تطبیق مدارک در این کشورها وجود ندارد. بر همین اساس سوابق تحصیلی دانشجویان در این سیستم ذخیره می شود و در صورتی که بخواهند در سایر کشورهای اروپایی مشغول به ادامه تحصیل شوند، می توانند به سادگی این کار را انجام دهند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

پاسپورت با اعتبار بیشتر از 6 ماه
شناسنامه
برگه سلامت
بیمه مسافرتی
آزمایش هپاتیت و hiv
تمکن مالی
آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات

فرم های مربوطه برای پذیرش دانشجویی


برگه پذیرش از دانشگاه
ترجمه مدارک به زبان انگلیسی
نامه ورود به اکراین از دانشگاه به مرزبانی

نکات مهم اقامت اوکراین


ویزای دانشجویی در واقع به اندازه 2 ترم تحصیلی و یا یک سال تحصیلی صادر میشود و از زمانی که دانشجو به اکراین می‌رسد کارت اقامت یک ساله دانشجویی می‌گیرد.
امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در اوکراین وجود دارد ولی مدارکی مثل تافل و ایلتس نیاز نیست . هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی معمولا بین 20 تا 25درصد بیشتر از سایر زبان هاست.
اما قبل از ورود به دانشگاه آزمونی گرفته میشود تا سطح زبان دانشجو مشخص گردد. اگر دانشجو آزمون را قبول شود نیازی به گذراندن دوره پادفک نیست. در غیر اینصورت باید دوره پادفک را بگذارند.


حتی اگر در آزمون ورودی نیز قبول شدید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دوره پادفک به زبانی اکراینی را بگذرانید تا اگر در آینده خواستید اقامت دائم اوکراین را بگیرید برای پیدا کردن شغل و زندگی در این کشور به مشکلی برنخورید.


برای اخذ ویزای تحصیلی اکراین حتما باید از دانشگاه مورد نظر برگه پذیرش یا همان دعوت نامه تحصیلی را به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل دهید.


این مطلب را از دست ندهید !
“صفر تا صد زندگی دانشجویی در اوکراین”

‌هزینه زندگی در اوکراین


هزینه زندگی هرکس به سبک و سلایق زندگی آن فرد بستگی دارد، اما اصلی‌ترین هزینه‌های متوسط یک شخص را در اوکراین تقریبا به این شکل خواهد بود:
اولین مورد مهم در زندگی هر شخص محل زندگی او هست. پس با قیمت اجاره خانه شروع میکنیم.
اجاره یک خانه تک خوابه با شرایط نرمال و خوب در منطقه خوبی از شهر کیف حدود 400 تا 600 دلار و در شهرهای کوچکتر این قیمت به 250 تا 400 کاهش پیدا میکند.


هزینه‌ی خرید خوراکی و مواد غذایی با توجه به شهری که زندگی میکنید بین 200 تا 300 دلار متغیر خواهد بود.

قهوه

اگر عاشق قهوه هستید و برای‌تان مهم است که هزینه آن چقدر است، باید بگوییم قیمت یک فنجان قهوه تقریبا چیزی در حدود 1 تا 1.5 دلار است . البته توجه کنید بسته به کیفیت آن ممکن قیمتی بالاتر یا پایین تر هم پیدا کنید.

ترکیب کروسان(یک نوع شیرینی) و قهوه که در اکثر کافه‌ها پیدا می‌شود و وعده‌ای برای شروع روز به حساب می‌اید، چیزی در حدود 2-3 دلار است.
هزینه یک پرس غذای 2 نفره در رستورانهای اوکراینی در کمترین حالت 10 دلار میشود و هزینه یک پرس غذای ایرانی حدود 8 تا 10 دلار است، البته غذاهای خورشتی ارزانتر هستند.

‌‌

هزینه حمل و نقل مثل تراموای ، ترالیبوس ، ماشروتکا و مترو حدود 30 تا 40 سنت می باشد.


هزینه‌های آرایشی و خدمات زیبایی در اوکراین از 4 دلار به بالاست و البته مثل ایران بستگی به لوکیشن آرایشگاه و کسی که خدمات را ارائه می‌دهد نیز دارد.
خیلی مواقع کسانی که تازه کارشان را در این زمینه شروع کرده‌اند، همان خدمات را با قیمت کمتر از 4 دلار هم انجام می‌دهند.

سون تراول | اوکراین

مشاوره رایگان ویزا و اقامت

09101424896

09101424896

همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
9:00 تا 17:00
یک شنبه
9:00 تا 17:00
دو شنبه
9:00 تا 17:00
سه شنبه
9:00 تا 17:00
چهار شنبه
9:00 تا 17:00
پنج شنبه
9:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.