۱۵ شهر اوکراین

۱۵ شهر اوکراین
فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top
    شهرهای اوکراین

    اوکراین به‌ عنوان یکی از کشورهای اروپایی که کمتر مورد استقبال گردشگران واقع شده، در دریای سیاه قرار گرفته و پر از سواحل ناهموار، جنگل‌های بکر و کوه‌های بلند است.

    در این کشور پیست‌های اسکی، شهرهای مدرن و روستاهای قدیمی وجود دارد که آثار تاریخی محسوب شده و جز میراث یونسکو محسوب می‌شوند.

    اوکراین کشوری پر از فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف است.

    اودسا

    اودسا (Odesa) سومین شهر بزرگ اوکراین و بندری در دریای سیاه است.

    امروزه گردشگران بسیاری به این شهر تجاری می‌روند تا از سواحل شنی، آب ‌و هوای خوب و آب زلالش، بخصوص ساحل لانژرون که افراد بسیاری برای آفتاب گرفتن به آنجا می‌روند، لذت ببرند.

    اودسا که مروارید دریای سیاه نامیده می‌شود، اگرچه یک شهر بزرگ است اما با معماری زیبا، کوچه‌های پر پیچ‌وخم و خانه‌های رنگارنگ، احساس صمیمیت و گرما را به گردشگران منتقل می‌کنند.

    عمده شهرت این شهر به دلیل پله‌هایی است که از مرکز شهر آغاز شده و به ساحل منتهی می‌شود، از دیگر دیدنی‌های شهر می‌توان باغ شهر، خانه اپرای اودسا و تئاترهای آن را نام برد.

    پولتاوا

    شهر پولتاوا (Poltava) در کنار رودخانه ورسکالا، به دلیل جنگ کازاک ها و تزار روسیه پتر اول، تاریخ نظامی غنی داشته و به همین دلیل گردشگران به آنجا می‌روند تا از آثار باقی‌مانده آن دیدن کنند.

    آثاری مانند ستون شکوه، پارک اکتبر و منطقه حفاظت‌شده میدان جنگ پولتاوا.

    پولتاوا به دلیل موزه‌هایی که تعدادی از آن‌ها به تاریخ نظامی اختصاص‌یافته، مخصوصاً کلیسای جامع Assumption، با ناقوس زیبایش.

    پولتاوا که روزی یک شهر جنگی بود امروزه باوجود ارکسترها، تئاترها و موزه‌هایش یک شهر فرهنگی و زیبا به شمار می‌رود.

    میرهورود

    میرهورود (Myrhorod) در کنار رودخانه کرول، یک شهر آرام است که به دلیل چشمه‌های آب گرم معدنی شهرت یافته است.

    این آب‌های گرم شور می‌تواند به‌عنوان خوراکی استفاده شده و مشکلات هاضمه را رفع کند و یا اینکه گردشگران در آن شنا کنند.

    اگر نمی‌خواهید شنا کنید می‌توانید در رودخانه کرول قایقرانی کرده، از آسیاب بادی این شهر دیدن کرده و یا از فواره آب موزیکال بازدید کنید.

    همچنین در جنگل‌های این منطقه می‌توانید پیاده‌روی یا کالسکه سواری کنید.

    چرنیهیف

    چرنیهیف (Chernihiv) در کنار رودخانه دزنا، یک شهر باستانی است که به قرن هفتم بازمی‌گردد و با سفر به آنجا گویی به تاریخ سفر کرده‌اید.

    برخی از زیباترین ساختمان‌های این کشور در این شهر قرار دارند، مانند کلیسای کاترین که به دلیل گنبد طلایی‌اش شناخته شده است.

    از دیگر ساختمان‌های مذهبی مهم این شهر می‌توان کلیسای Pyatnytska در میدان قرمز شهر را نام برد که می‌توانید در یک بعدازظهر در محدوده آن گشت و گزار کنید.

    چرنیوتسی

    شهر چرنیوتسی (Chernivtsi) در کوه‌های کارپارت به دلیل دارا بودن سازه‌ای که در میراث یونسکو ثبت شده شهرت دارد، این سازه مجموعه کاهن اعظم است که امروزه دانشگاه ملی است و به سبک بیزانسی و رومی ساخته شده است.

    معماری چرنیوتسی مشابه وین بوده و بسیاری آن را “وین کوچک” می‌نامند.

    در ای شهر تعداد زیادی کافه، کتاب‌فروشی و کتابخانه وجود داشته که فضای فرهنگی و شاعرانه شهر و مردمان آن را منعکس می‌کند.

    اقامت اوکراین

    باکوتا

    روستای باکوتا (Bakota) در منطقه پودیلیا خانه صومعه غاری شکل است که توسط راهبان ارتدکس سنت آنتونی کی یف، ساخته شد.

    این صومعه که در غارهای زیرزمینی ساخته شده به قرن دوازده بازمی‌گردد و گردشگران می‌توانند از آثار دستی و نقاشی‌ها و همچنین باقی‌مانده لوازم راهبانی که در آنجا زندگی می‌کردند، دیدن کنند.

    امروزه باکوتا به دلیل محدوده روستایی و تپه‌های در کنار رودخانه زیبای دنایزر، بخشی از پارک ملی محیط‌زیست محسوب می‌شود.

    گردشگران می‌توانند در این محدوده پیاده‌روی نموده و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

    اوژهورود

    اوژهورود (Uzhhorod) در مرز اسلوواکی و نزدیک مرز مجارستان یک شهر زنده است که به دلیل جمعیت مجاری و رومی یک شهر چندملیتی محسوب شده و یک جاذبه توریستی اوکراین محسوب می‌شود.

    در این شهر می‌توانید از قلعه زیبای اوژهورود که به قرن نهم بازمی‌گردد و کلیسای جامع یونانی – کاتولیک قرن هفدهمی، دیدن کنید.

    اگر می‌خواهید از چند مکان دیدنی محلی دیدن کنید می‌توانید از انبارهای معروف شراب دیدن کرده و یا بوگراک که نوعی غذای سنتی مجاری است را امتحان کنید.

    کامیانتس پودیلسکی

    کامیانتس-پودیلسکی (Kamyanets-Podilskyi) شهری در غرب اوکراین، در تاریخ مهاجرت قدمت طولانی داشته و تأثیر آن در معماری و فرهنگ این شهر دیده می‌شود، مانند بازارهای ارمنی و لهستانی موجود در این شهر.

    این شهر به دلیل قرارگیری در کنار رودخانه اسموتریچ، پر است از قلعه، کلیسا و بقایای آثار قدیمی و همچنین در آنجا فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که در صورت تمایل برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید به آن‌ها بپردازید، مانند بالون‌سواری بر فراز دره اسموتریچ و مسابقه خودرو سواری.

    بر فراز رودخانه اسموتریچ یک قلعه قدیمی وجود دارد به نام استارا فورتتسیا که گردشگران می‌توانند در خرابه‌های آن گشت‌وگذار کنند.

    کیف

    لووف

    مرکز تاریخی شهر لووف (Lviv) امروزه میراث یونسکو به شمار رفته و گردشگران می‌توانند از بناهای تاریخی و ساختمان‌های قدیمی این شهر که بسیاری از آن‌ها به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، دیدن کنند.

    علاوه بر این بناهای تاریخی، لووف قطب هنری اوکراین به شمار رفته و در سراسر آن گالری‌های هنری بسیاری وجود دارد، مانند گالری ملی هنری که بیش از ۵۰۰۰۰ نقاشی، مجسمه و اثر هنری در آنجا وجود دارد.

    اگر به اپرا و باله علاقه دارید باید بدانید که اجراکننده‌های حرفه‌ای این شهر به‌طور مرتب اجرا دارند.

    ژولفکا

    شهر ژولفکا (Zhovkva) در غرب اوکراین در قرن ۱۶ ساخته شد و می‌توانید در میان اماکن تاریخی آن مانند کلیسای سنت لارنس که به دلیل سقف گنبدی‌اش شهرت دارد، گشت‌وگذار کنید.

    کلیسای مقدس که از چوب ساخته شده به قرن ۱۷ بازمی‌گردد و جز میراث یونسکو به شمار می‌رود.

    از اماکن تاریخی دیگر می‌توان قلعه ژولفکا را نام برد که امروزه برای افرادی که می‌خواهند درباره تاریخ و فرهنگ اوکراین اطلاعاتی کسب کنند یک مرکز فرهنگی محسوب می‌شود.

    یالتا

    شهر یالتا (Yalta) در منطقه‌ای قرار دارد که بخشی از کریمه محسوب شده و به دریای سیاه راه دارد.

    در این شهر تفریح گاهی در مقابل دریا قرار دارد که ازآنجا می‌توانید از شبه‌جزیره کریمه دیدن کنید و همچنین یک آکواریوم و باغ‌وحش که دلفین‌ها در آنجا قرار دارند.

    برای ماجراجویی بیشتر می‌توانید بر فراز تپه دارسن تله کابین سواری کنید و همچنین کلیسای زیبای فروروس که در بالای یک صخره ۴۰۰ متری ساخته شده است.

    در طول سال‌ها یالتا چهره‌های خاصی را به خود جلب نموده مانند آنتون چخوف، که گردشگران می‌توانند از خانه او که اکنون به موزه تبدیل شده دیدن کنند.

    کی یف

    کی یف (Kyiv) پایتخت اوکراین به دلیل جمعیت متنوع، معماری مدرن و مردم خونگرم، شهرت دارد.

    صومعه غاری کی یف و کلیسای جامع سنت سوفیا در میراث یونسکو ثبت شده و باوجوداینکه گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند اما هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌شود.

    در کی یف موزه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آنها درباره تاریخ و فرهنگ منطقه اطلاعاتی کسب کنید، و یا در تئاترهای کوچک آن مانند تئاتر پاپت، شرکت کنید.

    اگرچه این شهر پایتخت اوکراین است اما یک شهر به‌شدت سرسبز است که دو باغ گیاه‌شناسی در آنجا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و یا اطراف درختان بلوط که حاشیه خیابان‌ها را پوشانده، قدم بزنید.

    اسلاوسکی

    شهر اسلاوسکی (Slavske) در جنوب غربی لووف برای پیست‌های اسکی‌اش معروف بوده و اگر عاشق برف هستید به آنجا بروید.

    در آنجا برای اسکی‌بازان تله کابین، بالابر اسکی و موانعی وجود دارد.

    فصل مناسب برف‌بازی در این شهر از نوامبر تا مارس است.

    اگر در ماه‌های تابستانی به آنجا سفر کنید می‌توانید در مزارع آن توت و قارچ بچینید و یا در دریاچه‌ها ماهیگیری کنید.

    یا اینکه در مسیرهای آن پیاده‌روی، اسب‌سواری و یا کوهنوردی کنید.

    برق بسیاری از شرکت ها از طریق گاز طبیعی تأمین می شود که از داشاوا در غرب اوکراین لوله کشی می شود و از طریق ایستگاه برق آبی کی یف در دنیپر تأمین می شود. این ایستگاه ، در سال ۱۹۶۸ تکمیل شد و در ویشگورود ، درست در شمال شهر واقع شده است. در جنوب شرقی کی یف هم قدرتمندترین ایستگاه برق حرارتی Trypillya واقع شده است.

    زاپروژیا

    شهر زاپروژیا (Zaporizhia) در کرانه رودخانه دنیپر به دلیل جزایر عجیب‌وغریب، مانند جزیره اصلی خورتیتسیا که در مرکز شهر قرار دارد، شهرت دارد.

    این جزیره در حقیقت یک پارک ملی است که زمین‌های ناهموار، حوضچه‌ها و مسیرهایش گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

    همچنین در این جزیره می‌توانید شنا و قایق‌سواری کرده و در سواحل آن استراحت کنید.

    همچنین در این جزیره یک موزه نظامی وجود داشته سلاح‌ها و صحنه‌های بازسازی‌شده نبردهای معروف در آنجا به نمایش گذاشته می‌شود.

    جزایر کوچک دیگر در اطراف زاپروژیا عبارت‌اند از جزیره پیلار و جزیره سنگی.

    وینیتسا

    شهر وینیتسا (Vinnytsia) در کرانه رودخانه باگ جنوبی، طویل‌ترین رودخانه اوکراین، قرار دارد.

    می‌توانید در مرکز شهر و نقاط دیدنی آن گردش کرده و از معماری آن دیدن کنید.

    ازجمله دیدنی‌های این شهر عبارت‌اند از دیوارهای اطراف صومعه عیسی که هنوز پابرجا هستند و اکنون اطراف موزه تاریخ بومی را نیز احاطه کرده‌اند که با بازدید ازآنجا می‌توانید درباره تاریخ منطقه اطلاعاتی کسب کنید.

    همچنین در آنجا یک اسکلت ماتوت وجود دارد که گفته می‌شود بیش از ۳۰۰۰۰ سال قدمت دارد.

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.