اقامت دانشجویی اوکراین

اقامت دانشجویی اوکراین
فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top

    بررسی اقامت دانشجویی اوکراین

     در این مقاله شرایط اخذ اقامت دانشجویی اوکراین و مهاجرت از طریق تحصیل به طور شفاف و جامع برای شما عزیزان بیان شده است. ما همیشه سعی کردیم که به سوالات شما عزیزان در باب تحصیل و اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین پاسخ کامل بدهیم.

    تحصیل در مقطع کارشناسی در اوکراین به چه صورت است؟

    شرایط ویزای همراه در اوکراین چگونه است؟

    آیا امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت پس از تحصیل وجود دارد؟

    دانشگاه های برتر  اوکراین کدام است؟

    هزینه های تحصیل و زندگی در اوکراین به چه صورت است؟

    در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه اوکراین باما با دو شعبه در تهران و اوکراین تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین
    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین

    اقامت دانشجویی اوکراین و تحصیل رایگان

    طبق قانونی اساسی اوکراین، تمام شهروندان اوکراینی از تحصیل رایگان برخوردار هستند. اوکراین دارای دانشگاه‌های بسیار زیاد و تنوع رشته بسیار زیاد است و رشته‌هایی مانند مکانیک، برق کاملاً کاربردی و هدفمند تدریس می‌شود، دانشگاه‌های اوکراین دارای امکانات کامل و با تکنولوژی روسی و به سبک روسی کلیه رشته‌ها تدریس می‌شود.

    آموزش و پرورش از سن ۶ سالگی شروع و ۱۲ سال ادامه دارد و پس از این مدت دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند.

    اقامت دانشجویی اوکراین و سیستم آموزشی اوکراین به چهار سطح تقسیم می شود: ابتدایی، متوسطه، ارشد و تحصیلات تکمیلی.

    ‌‌

    اقامت دانشجویی اوکراین و برنامه درسی

    برنامه درسی مدرسه شامل کلاس های زبان اوکراینی، ادبیات اوکراینی، زبان خارجی، ادبیات جهان، تاریخ اوکراین، تاریخ جهان، جغرافیا، جبر، هندسه، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، تربیت بدنی، موسیقی، هنر، محیط زیست و اموزش اجتماعی است.

    ‌‌

    بخشی از تایم روز در مدارس فعالیت هایی مانند شطرنج، کاراته، اجرای نمایش ها، یادگیری عرفان و ترانه های محلی، گروه کر و گروه های دیگر صرف شده است.

    پس از مدرسه، دانش آموزان ممکن است درس های موسیقی، فوتبال، هاکی یا تنیس داشته باشند. آموزش کودکان در خانه در اوکراین قانونی است و به طور صریح در مقررات ۵۹ و ۶۰ قانون آموزش و پرورش اوکراین اجازه داده می شود و کودکان می توانند در خانه نیز از حق تحصیل استفاده نمایند.

    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین
    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین

    اقامت دانشجویی اوکراین و مقطع کارشناسی

    دانشجویان بین المللی جهت اخذ اقامت دانشجویی اوکراین این فرصت را دارند که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ها که نه تنها معتبر هستند، بلکه دارای مجوز خاص برای آموزش دانش آموزان خارجی می باشند، به پایان برسانند. اتباع خارجی برای تحصیل در اوکراین نیاز به دریافت دعوتنامه از یکی از دانشگاه های این کشور هستند.

    ‌به محض این که دعوت نامه را دریافت میکنید، باید به سفارت اوکراین مراجعه کنید و برای کنترل پاسپورت، گذرنامه خود را با ویزا، اصل دعوتنامه رسمی و بیمه درمانی نشان دهید علاوه بر این شرایط، دانشجویان می‌بایست در امتحان زبان انگلیسی دانشگاه، نمره قبولی را دریافت کنند در غیر این صورت باید یک سال دوره کالج را بگذرانند.

    وزارت آموزش عالی

    وزارت آموزش عالی و علوم اوکراین کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان خارجی را کنترل می کند. دانشجویان بین المللی در صورت لزوم شروع به تحصیل در یک سال پایه (فاندیشن) می کنند.

    این شامل یک دوره از زبان اوکراین (روسی) و برخی از دروس زیر مجموعه مربوط رشته تحصیلی مدنظر دانشجو است. سال تحصیلی بین اول سپتامبر تا فوریه آغاز می شود و شامل دو ترم است.

    تعطیلات تابستانی به طور متوسط به مدت سه ماه طول خواهد کشید. دوره تحصیلات عالی شامل یک دوره کارآموزی برای بعضی از رشته هایی که نیاز به طی این دوره هست نیز می باشد. هزینه تحصیل در اوکراین برای رشته‌های انسانی از 2500 دلار، برای رشته های مهندسی از 3500 دلار و برای رشته های گروه پزشکی/دارو 4000 دلار، دندان پزشکی 4500 دلار در سال است.

    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین
    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین

    اقامت دانشجویی اوکراین و مقطع کارشناسی ارشد

    با اخذ اقامت دانشجویی اوکراین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت  ۲ سال زمان می برد و برای پذیرش دانشجو نیازمند به مدرک لیسانس می باشد.

    از جمله نکات مهم تحصیل در این کشور این موضوع می باشد که آزمون ورودی ندارند. جالب است بدانید تحصیل در اوکراین امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم می آورد از طرفی دانشجویان می توانند دوره زبان روسی که پادفک نام دارد را نیز بگذرانند و پس از آن وارد دانشگاه های به زبان روسی شوند.

    همچنین امکان تغییر رشته در دانشگاه های این کشور نیز وجود دارد. از طرفی محدودیت سنی قابل توجهی از طرف دانشگاه های اوکراین اعلام نشده است در نتیجه به راحتی می توانند افراد با گپ تحصیلی نسبتا زیاد نیز اقدام کنند.

    ‌‌

    اقامت دانشجویی اوکراین و کار در حین تحصیل

    کار در حین تحصیل از نکات بسیار مهمی می باشد به طوری که دانشجو نسبت به مقطع تحصیلی اجازه 4 تا 20 ساعت کار در هفته را در حین تحصیل خواهد داشت. امکان تحصیل در اوکراین در رشته های مختلفی فراهم است بنابراین دانشجویان از جهت رشته نیز محدودیتی نخواهند داشت.

    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین
    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین

    اقامت دانشجویی اوکراین و مقطع دکترا

    دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باشند می توانند باید در طول سال برای تمامی برنامه ها همچون مهندسی، اقتصاد، مدیریت و… اقدام به اخذ پذیرش نمایند.

    مطالعه و ادامه تحصیل در مقاطع دکتری بیشتر به زبان روسی، اوکراینی و یا انگلیسی است. مقطع دکتری در اوکراین بسته به رشته تحصیـلی بیـن 3 الـی 4 سـال به طـول می انجامد.

    اما تحصیل در مقطع دکتری و اخذ پذیرش در این مقطع دارای شرایط خاصی است که متقاضیان ملزم به برآوردن آن می باشند.

    استاد راهنما

    دانشجویان و متقاضیان تحصیل در اوکراین می بایست با یک استاد راهنما ارتباط برقرار کنند که خود این موضوع نیازمند دانش کافی زبان می باشد.

    علاوه بر آن نکته کلیدی برای ادامه تحصیل در اوکراین ارائه 3 الی 4 مقاله علمی و نشریه می باشد که باید در پروژه ای در رابطه با پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و در زمینه رشته تخصصی متقاضی باشد که یکی از شرایط لازم برای ادامه تحصیل در این مقطع می باشد.

    اصولا متقاضیان می توانند در این مقطع تحصیلی منوط به رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند. در نهایت دانشجویان باید یک پایان نامه به زبان اوکراینی، روسی یا انگلیسی بنویسند و از آن دفاع کنند.

    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین
    اخذ اقامت دانشجویی در اوکراین

    اخذ اقامت دانشجویی اوکراین و هزینه های تحصیل و زندگی

    اخذ اقامت دانشجویی اوکراین و هزینه زندگی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی بسته به شهرهای مختلف و محل زندگی آنان متفاوت می باشد.

    به طور مثال هزینه زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ مانند کیف و اودسا به مراتب بالاتر از شهرهای کوچک اوکراین، به خصوص در رابطه با آپارتمان و اجاره آن می باشد.

    توضیحات زیر نمونه ای از چگونگی هزینه های زندگی شما در طول یک سال برای تحصیل در دانشگاه های اوکراین است.

    ‍‌

    هزینه خوابگاه

    هزینه خوابگاه اجاره ای از 50 تا 100 دلار در هر ماه متغیر است. یک خوابگاه خوب 1200 دلار در سال است.

    فروشگاه های مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی یا بازارهای فوق العاده در نزدیکی خوابگاه در دسترس هستند.


    انواع زمین بازی ، استخرها ، کلوپ ها ، در داخل و خارج از دانشگاه دانشگاه واقع شده است. در وقت آزاد دانش آموزان می توانند در سطح شهر پرسه بزنند و می توانند از اوقات فراغت و غذا لذت ببرند.

    اقامت دانشجویی اوکراین و ‌حمل و نقل دانشجویان


    دانشجویان می توانند در داخل شهر با مترو ، اتوبوس ترولی ، تراموا ، اتوبوس و همچنین با تاکسی سفر کنند. سفر به شهرهای دیگر با قطارهای فوق سریع یا اتوبوس های لوکس انجام می شود.

    ‌مجوز تلویزیون رایگان است
    اپراتورهای مختلف تلفن همراه سیم کارتهای رایگان می دهند. تماس در داخل کشور بین اپراتورهای مختلف رایگان است. تماسهای بین المللی در اوکراین بسیار ارزان تر است.
    Wi-Fi اینترنت در دانشگاه آزاد است

    هزینه تقریبی زندگی یک نفر در یک ماه:

    خوراکی و خرید لوازم ماهانه 250 تا 350 دلار

    اجاره خانه یک خوابه ماهانه 250 تا 350 دلار

    قبض آب و برق و گاز ماهانه 40 تا 100 دلار

    یک همبرگر مک دنالد 5 دلار

    اینترنت سیم کارت ماهانه 6 دلار

    شما میتوانید از طریق مشاوره رایگان از مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن شرایط خود را برای مهاجرت به اوکراین بررسی کنید.

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.