کیف پایتخت اوکراین

کیف پایتخت اوکراین

در این مقاله سعی شده اطلاعات دست اولی از شهر زیبای کیف، اقلیم شهر کیف، طراحی شهری و تاریخ و اقتصاد کیف و همچنین از تولیدات این شهر در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. همچنین شما میتوانید با تماس با مشاورین ما اطلاعات جامعتری در مورد اوکراین و شهر کیف بدست بیاورید

فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top
    کیف

    درباره کیف

    کیف Kyiv ، که با اشکال مختلف نامیده می شود (کی یف ، کی اف، کیف، کی اِو با تلفظ روسی) شهر اصلی و پایتخت اوکراین است.

    ‌‌

    کیف درحاشیه رودخانه دنیپر شهری ست با تاریخی باستانی و پر افتخار. از ۱۰۰۰ سال پیش ، کیف به عنوان مرکز کیوان روس ، عنوان “مادر شهرهای روس” را بدست آورد.

    کیف در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید اما در اواسط دهه ۱۹۵۰ دوباره احیا شد و در نیمه دوم قرن ۲۰ از شرایط اقتصادی و فرهنگی توسعه یافته ای برای زندگی برخوردار شد.

    استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ وضعیت کیف را به عنوان یک پایتخت مهم اروپا تجدید کرد.

    محل شهر کیف

    شهر کیف درست در کنار محل تلاقی  رودخانه دنیپر (Dnieper)  با دسنا (Desna) و  در فاصله ی 951 کیلومتر از دهانه دریای سیاه قرار دارد.

    سمت راست شهر کیف در مسیر غرب رودخانه منطقه ای پر از دریاچه  و درخت است که در آن گنبدهای طلایی و گلدسته های کلیساها و برج های ناقوس و برج های مسکونی قرار دارد.

    این ویژگی ها باعث شده چشم انداز شهر از روی رودخانه دنیپر منظره ای جذاب و چشمگیر باشد.

    اقلیم

    کیف دارای آب و هوای معتدل قاره ای است. دمای متوسط  در ژانویه ۶ درجه سانتی گراد است.

    در برخی مواقع در جریان های سرد هوایی، دما ممکن است به شدت کاهش یابد و حتی در روزهایی حداقل دمای -۳۳ درجه سانتیگراد نیز ثبت شده است.

    پوشش برف در شهر کیف معمولاً از اواسط ماه نوامبر تا اواخر مارس وجود دارد. دوره هوای معتدل و گرم به طور متوسط ۱۸۰ روز طول می کشد اما در بعضی از سال ها از ۲۰۰ روز نیز فراتر می رود.

    تابستان ها گرم است و دمای متوسط در جولای ۲۰ درجه سانتی گراد و حداکثر ثبت شده آن ۳۹ درجه سانتی گراد است. میانگین بارندگی کیف سالانه ۶۳۵ میلی متر است که بیشترین میزان بارش در ژوئن و جولای است.

    طراحی شهر کیف

    محدوده ی  شهر محوطه ای ست به مساحت 780 کیلومتر مربع که در هر دو سمت ساحل دنیپر امتداد یافته است.

    مرکز شهر کیف در حقیقت مرکز قدیمی و تاریخی شهر است. این منطقه مرکزی، الگوی خیابان قدیمی خود را حفظ کرده و بیشتر آثار تاریخی و معماری برجای مانده در این محل واقع شده است.

    در زمره این ساختمانها، کلیسای جامع سنت سوفیا است که اکنون موزه است. این بنا در قرن یازدهم ساخته شد و علی رغم برخی تغییرات باروک در قرن ۱۸ ، یکی از بهترین و زیباترین نمونه های معماری کلیسایی اولیه روس-بیزانس، باقی مانده است.

    کلیسای جامع سنت سوفیا در کیف دارای شبستان های متعدد و چهار راهرو است و با پنج گنبد تاج گذاری شده است. فضای داخلی کلیسا با نقاشی دیواری و موزاییک های با شکوه تزئین شده است.

    در کلیسای جامع سنت سوفیا کیف مقبره یاروسلاو اول ، شاهزاده بزرگ کیف که در زمان سلطنت وی کلیسای جامع ساخته شده است ، وجود دارد.

    کلیسای باروک

    در نزدیکی سنت سوفیا کلیسای باروک سنت اندرو واقع شده است که توسط بارتولومئو راسترلی طراحی و در اواسط قرن هجدهم ساخته شده است.

    موقعیت کلیسای باروک  در بالای شیب تند منتهی به رودخانه است، و این بنا را به یک مکان دیدنی قابل توجه ذر کیف تبدیل کرده است.

    از دیگر آثار تاریخی در منطقه مرکزی می توان به خرابه های دروازه طلایی اشاره کرد که در قرن یازدهم در زمان سلطنت یاروسلاو نیز ساخته شده است. دروازه زابوروفسکی ، ساخته شده در سالهای ۱۷۴۶–۱۷۴۸ و بقایای کلیسای دسیاتینا یا کلیسای دهم که در سال ۹۸۹–۹۹۶ توسط شاهزاده بزرگ ولادیمیر (ولادیمیر اول) ساخته شده است.

    موزه ها، تئاترها

    در داخل و بلافاصله در مجاورت منطقه قدیمی شهر، بسیاری از موزه ها، تئاترها و ساختمانهای عمومی و همچنین مغازه های اصلی شهر کیف قرار دارند.

    محور این مرکز، خیابانی است که به خرشاتیک معروف است و در امتداد پایین دره کوچکی می گذرد که قسمت های کناری آن تا حدی با باغ- تراس آمیخته با ساختمانهای اداری و آپارتمانی بلند و مدرن محوطه سازی شده است.

    سرسبزی باغ ها ، درختان کنار خیابان ، میدان هایی که محل تلاقی آن است – همه با رنگ های متنوع آجر ، گرانیت های قرمز و خاکستری و کاشی و سرامیک تزئینی ،ترکیب می شود و وجهی جذاب و رنگارنگ به خیابان خرشاتیک می دهد که مورد تحسین گردشگران و حتی ساکنان کیف است.

    میدان استقلال

    مهمترین میدان عمومی در امتداد خرشچاتیک میدان نازالژنوستی (میدان استقلال) می باشد. این میدان به عنوان مرکز جنبش اعتراضی (که یورومیدان نیزنامیده می شود) که منجر به خلع رئیس جمهوری مورد نظر در اوکراین شد، نامش ثبت شده است.

    ‌‌

    ویکتور یانوکوویچ در فوریه ۲۰۱۴ از ریاست جمهوری خلع شد. از جمله ساختمانهای مهم خرشاتیک ، ساختمان شورای شهر است که نمایندگان منتخب،  جلسات خود را در آن برگزار می کنند.

    اقامت اوکراین

    دانشگاه تاراس شوچنکو کیف

    ‌‌‌

    در اولین تقاطع در سمت راست خرشاتیک، بلوار وسیع تاراس شوچنکو است که دانشگاهی با دیوارهای قرمز چشم نواز، واقع شده است.

    کلیسای جامع سنت ولادیمیر نیز در بلوار تاراس شوچنکو قرار دارد. این کلیسا در سال های ۱۸۶۲ تا ۱۸۹۶ به سبک بیزانسی ساخته شده و شامل نقاشی های چشمگیر ویکتور واسنتسوف ، میخائیل وروبل و دیگر هنرمندان برجسته است.

    از مجسمه های بسیار زیبا و قابل تامل در مرکز کیف،  میتوان از مجسمه ای که به یاد رهبر قزاق ساخته شده ، مجسمه باگدان خملنیتسکی و مجسمه تاراس شوچنکو نام برد.

    محله یهودیان کیف

    ‌‌‌‌

    در شمال مرکز قدیمی تجارت کیف و محله یهودیان، منطقه پودیل، با یک الگوی مستطیل شکل از خیابان ها و شیوه مبادلات تجاری بازرگانان قدیمی واقع شده است که در سال ۱۸۱۷ ساخته شده است.

    در جنوب مرکز منطقه پیچرسکی در امتداد بالای ساحل رودخانه واقع شده است. این منطقه بسیاری از ساختمانهای اصلی دولت اوکراین، از جمله کاخ گنبد شیشه ای است که در سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ ساخته شده، شورای عالی و بلوک ۱۰ طبقه ای که کابینه وزیران را در خود جای داده است.

    ‌‌

    در نزدیکی آن کاخ جذاب ماریینسکی واقع شده است که در سالهای ۱۷۴۷–۱۷۵۵ برای تزاریتا الیزابت ساخته شده، و در سال ۱۸۷۰ بازسازی شده و اکنون برای پذیرایی های دولتی استفاده می شود.

    ‌‌

    در انتهای جنوبی این منطقه لاورا پیچرسک (صومعه غارها) واقع شده است که در اواسط قرن یازدهم تأسیس شد و یکی از مشهورترین و مهمترین صومعه های تاریخ منطقه است.

    کیف

    کلیسای ترینیتی کیف

    ‌‌‌

    کلیسای ترینیتی، از همان دوره، باقی مانده است. همچنین در داخل دیوارها کلیسای مقدسات قرن ۱۷ و یک برج ناقوس برجسته قرن ۱۸ وجود دارد که با ارتفاع ۹۶ متر ساخته شده است.

    ‌‌

    از ویژگی های اصلی صومعه، سیستم کاتاکومب ها در زیر آن است که در آن اجساد مومیایی شده ی راهبان و مقدسین اولیه، از جمله نستور، دفن شده اند.

    ‌‌‌

    ‌‌‌

    در جنوب لاورا صومعه دیگری به نام ویدوبیتسکی وجود دارد که قدمت آن به قرن ۱۱ میلادی برمیگردد.

    ‌‌

    ‌منطقه پیچرسکی کیف

    ‌‌‌

    در تمام طول ساحل شیب دار رودخانه  و در امتداد منطقه پیچرسکی ، یک پارک زیبا و با منظره مشرف به رودخانه دنیپراحداث شده است.

    ‌‌‌

    این پارک با چشم اندازهایی که از آن برخوردار است یکی از چشمگیرترین زیبایی های شهر را تشکیل می دهد.

    ‌‌

    این پارک شامل یک فضای تئاتر باز ، استادیوم ورزشی و رستوران در فضای باز است و یک تله کابین به نام فونیکولار گردشگران را از حاشیه رودخانه به بالای تپه انتقال میدهد.

    ‌‌‌

    در داخل پارک بسیاری از بناهای یادبود وجود دارد. برای مثال مجسمه شاهزاده بزرگ ولادیمیر ، که مسیحیت را به کشورهای روس آورد ، در انتهای شمالی قرار گرفته است.

    ‌‌

    این مجسمه محلی است که در سال ۹۸۸ مردم کی یف به طور دسته جمعی غسل تعمید یافتند.

     انتهای جنوبی آن ، پارک park of glory  نامیده می شود ، دارای یک سنگ ایستاده گرانیتی 85 فوت 26 متری است که از بالای قبر سرباز گمنام  به عنوان یادبود بالا رفته است.

    ‌‌‌

    همچنین در این پارک، مقبره ژنرال نیکولای واتوتین ، فرمانده نیروهای شوروی که کیف را در سال ۱۹۴۳ آزاد کردند، و یک محل که  قبر احتمالی رئیس اولیه وایکینگ ها به نام آسکولد است وجود دارد.

    پل پاتون کیف

    ‌‌‌

    پل پاتون، که ۱۵۰۰ متر طول دارد و به خاطر طراح آن نامگذاری شده است. این پل ساحل سمت چپ را به قسمت اصلی كی یف متصل می کند.

    ‌‌

    در کی یف  میزان قابل توجهی از پارک ها و فضای سبز شامل باغ های گیاهان بزرگ آکادمی علوم ملی اوکراین و باغ های گیاه شناسی دانشگاه کوچکتر وجود دارد.

    ‌‌‌

    در حومه شهر چندین منطقه جنگلی وجود دارد که پایتخت نشین ها برای تفریح از آن استفاده می کنند.

    ‌‌

    در شمال کی یف نزدیک به ۴۴۵۰ هکتار از پارک جنگلی Pushcha-Vodytsya واقع شده که عمدتا توسط گونه های مخروطی پوشانده شده و زیبایی حیرت انگیزی دارد.

    ‌‌‌

    بدون شک  عوامل مختلفی با هم ترکیب شده و کی یف را به یک مرکز جذاب شهری با چشم اندازهای بی نظیر در مسیر دنیپر، پارک ها و جنگل های سرسبز در داخل و اطراف شهر ، و بسیاری از بناهای زیبایی تاریخی تبدیل کرده اند.

    اقتصاد کیف

    این شهر به عنوان پایتخت اوکراین ، وظایف عمده اقتصادی را دارد.

    ‌‌

    این شهر همچنین دارای طیف وسیعی از تولیدات مهم صنعتی است وکارخانه ها در تمام مناطق حومه شهر و عمدتا غرب شهر ساخته شده اند.

    ‌‌

    اقتصاد اوکراین تا قبل از فروپاشی شوروی سابق دومین اقتصاد بزرگ اتحاد جماهیر شوروی بود و قطب اصلی  صنعت و کشاورزی اتحاد جماهیر شوروی به شمار می امد.

    ‌‌‌

    پس از فروپاشی، نظام اقتصادی اوکراین به سمت خصوصی سازی و تجارت جهانی تغییر کرد که روند این انتقال برای اکثریت جامعه، بسیار دشوار بود.

    ‌‌

    پس از فروپاشی شوروی  وضعیت اقتصادی اوکراین  رو به بحران گذاشت وپرداخت هزینه های زندگی روزمره برای یک افراد معمولی بسیار دشوار شد.

    ‌‌

    در حال حاضر کشور اوکراین به نسبت ده سال گذشته 56 درصد رشد اقتصادی داشته است این رقم نشان می‌دهد که این کشور توانسته با گذر از بحران ها در زمینه اقتصادی، گردش مالی خوبی را فراهم سازد.

    ساخت و تولید

    صنایع مهندسی مبتنی بر فلزات و کارخانه های آهن و فولاد منطقه Dnieper Bend و میدان ذغال سنگ حوزه Donets Basin ، از افتخارات صنعتی شهر است که شامل تولید ماشین آلات پیچیده و ابزار دقیق هستند.

    ‌‌‌

    کارخانه ها در کیف تجهیزاتی مانند ماشین آلات برش فلز و خطوط نقاله برای کارخانه های تولید لاستیک ، کفپوش های کف اتاق و کود را تولید می کنند.

    ‌‌‌

    از دیگر محصولات مهندسی می توان به هواپیماسازی ، آسانسور هیدرولیک ، ابزار الکتریکی ، آرماتور ،تجهیزات رودخانه و دریانوردی ، موتورسیکلت و دستگاه فیلمبرداری اشاره کرد.

    ‌‌

    بخش مهم دیگرصنایعی که در اطراف کیف تولید میشوند ، صنایع شیمیایی است. ساخت محصولات رزین ، کود ، پلاستیک و الیاف شیمیایی ، آخرین بخش در کارخانه ریون ویسکوز Darnytsya در ساحل سمت چپ است.

    ‌‌‌

    فرز چوب و ساخت آجر و بتن آرمه نیز از دیگر صنایع توسعه یافته در کیف است.

    ‌‌

    گاز طبیعی

    ‌‌‌

    برق بسیاری از شرکت ها از طریق گاز طبیعی تأمین می شود که از داشاوا در غرب اوکراین لوله کشی می شود و از طریق ایستگاه برق آبی کیف در دنیپر تأمین می شود.

    ‌‌‌

    این ایستگاه ، در سال ۱۹۶۸ تکمیل شد و در ویشگورود ، درست در شمال شهر واقع شده است. در جنوب شرقی کیف هم قدرتمندترین ایستگاه برق حرارتی Trypillya واقع شده است.

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.