اقامت کاری اوکراین

اقامت کاری اوکراین

اخذ اقامت کاری اوکراین مشروط به دریافت دعوتنامه شغلی از این کشور است. برای اینکار شرکت سون تراول همراه شماست مشاوره رایگان اخذ اقامت کاری اوکراین از خدمات ما میباشد. همچنین در این مقاله میتوانید اطلاعات دست اول اقامت کاری اوکراین را بدست آورید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top

    مهاجرت به اوکراین از طریق اقامت کاری


    اوکراین چهل و چهارمین کشور بزرگ جهان با مساحتی حدود 600 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت این کشور بالغ بر ۴۳٫۷ میلیون نفر است. اوکراین به داشتن معادن بسیار و خاک حاصلخیز شناخته شده است. کی‌یف پایتخت اوکراین و بزرگترین شهر این کشور است.

    کی‌یف دارای بزرگترین مراکز علمی، فرهنگی و صنعتی در اروپای شرقی است در کنار این ویژگی ها داشتن معماری چشمگیر این شهر که ریشه در قرون وسطی دارد سبب شده است به یکی از محبوب ترین مکان ها برای یافتن کار تبدیل شود.


    رشد اقتصادی کشور اوکراین به نسبت ده سال گذشته 56 درصد بوده است این رقم نشان می‌دهد که این کشور توانسته در زمینه اقتصادی گردش مالی خوبی را فراهم سازد. البته باید به این نکته توجه کرد که اقتصاد اوکراین یک بازار آزاد نوظهور است و پس از فروپاشی شورروی بود که اقتصاد اوکراین به سمت مالکیت خصوصی و بازارهای آزاد پیش رفت و به همین دلیل در سالهای اخیر متقاضیان زیادی برای اقامت کاری اوکراین اقدام می‌کنند.

    اقامت کاری اوکراین


    قوانین کار در اوکراین


    قوانین و شرایط کار در هر کشوری متفاوت است در اوکراین نیز قوانین برای کار وجود دارد که برای اخذ اقامت کاری اوکراین، دانستن آنها الزامی است. حداقل مدرک تحصیلی برای کار در اوکراین و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مدرک لیسانس می باشد. شاغلین در کشور اوکراین باید در طول هفته به مدت 40 ساعت مشغول به کار باشند همچنین افراد 18 – 36 سال باید در طول هفته 36 ساعت کار کنند، به شاغلین اجازه اضافه کاری داده می شود که ساعت کاری خاص خود را دارد و کارفرما باید مزایا و حقوق را بپردازد.

    اقامت کاری اوکراین


    انواع قراردادهای کاری در اوکراین


    توافق کاری بلند مدت و نامحدود؛ این قرارداد در اکثر مواقع به صورت توافقی شفاهی بین طرفین آغاز می گردد.
    توافق کاری از نوع بلند مدت و ثابت به ‌صورت رسمی و کتبی منعقد گردیده و مواردی مانند مدت قرارداد، وظایف کارمندان و… در آن مشخص می شود. برای دریافت اقامت کاری اوکراین شما به این قرارداد نیاز دارید.
    توافق کاری خاص برای پروژه در این نوع قرارداد، ابتدا کارمند دوره‌های کارآموزی 3 ماهه (90 روز) مربوط به شغل مورد نظر را می گذراند. در صورتی که توافق لازم بین طرفین انجام شد، قرارداد کاری منعقد می گردد.


    شرایط اخذ ویزای کاری اوکراین

    ‌‌
    متقاضیان خارجی و بین المللی برای اقامت کاری اوکراین باید دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. کارفرمایان اوکراینی نیز برای اعطا دعوت نامه به افراد خارجی باید قوانینی را رعایت کنند؛ ابتدا باید آگهی شغلی را به مدت سه ماه در کشور اوکراین منتشر کنند سپس اگر در طول این مدت فردی استخدام نشد می توانند از فرد خارجی با همان مشخصات اعلام شده استفاده کنند. فرد پس از دریافت دعوت نامه می تواند اقدامات لازم جهت اخذ ویزای اوکراین را انجام دهد. برای اطلاع از آگهی های مشاغل مورد نیاز در اوکراین می توان به سایت های کاریابی که بهترین منبع برای جستجوی کار در اوکراین هستند استفاده کرد در زیر برخی از این سایت ها معرفی شدند:
    Work.ua
    Jooble.com.ua
    Jobs.ua

    اقامت کاری اوکراین

    مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اوکراین


    بعد از اخد دعوت نامه اقامت کاری اوکراین از کارفرمای باید مراحلی را جهت دریافت ویزای کاری انجام دهید، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا شامل:
    ارائه دعوت نامه یا قرار داد رسمی دریافت شده
    پرداخت هزینه های مربوط به ویزای کار اوکراین
    ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل اعتبار
    ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
    دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن با دقت
    ارائه 2 قطعه عکس 4 در 3
    ارائه گواهی گردش مالی حساب بانکی در 90 روز گذشته
    ارائه مدرک تحصیلی
    ارائه نشانی محل سکونت
    ارائه گواهی بیمه درمانی

    ویزای کار اکراین و وضعیت اخذ تابعیت در اکراین


    اگر شما خواستار اخذ تابعیت و یا اقامت کاری اوکراین هستید توجه داشته باشید که باید در ابتدا یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید تا بتوانید وارد خاک اوکراین شوید که در این صورت اقامت موقت یکساله دریافت می کنید، این مدت قابل تمدید نیز می باشد.

    ‌‎

    البته طبق قوانین وضع شده در اوکراین باید مجوزی از سوی کابینه وزرا صادر شود افرادی که دارای شرایط زیر باشند می توانند به راحتی این مجوز را دریافت کنند.
    سرمایه گذاران و کار آفرینانی که کمک های زیادی به اقتصاد این کشور می کنند.
    فردی که به مدت 3 سال و به صورت مستمر در این کشور زندگی کرده باشد.
    فرهیختگان و دانشمندانی که مهاجرت آن ها به نفع کشور اوکراین می باشد.
    در خصوص سایر افراد باید گفت در صورت گذشت 5 سال از اقامت موقت آنها مشروط بر آنکه فرد مرتکب جرم و یا کار غیر قانونی نشده باشد می تواند نسبت به اخذ پاسپورت اوکراین اقدام نماید.

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و شرایط عمومی آن

    متقاضیان اقامت کاری اوکراین دارای مزیت هایی برای برخی از شغل های خاص و مورد تقاضای این کشور می باشد و همچنین از لحاظ سیستم بهداشت و درمان کشور اوکراین دارای شرایط خوبی است و از کشورهای نسبتا پیشرفته جهان می باشد.

    این کشور که در اروپای شرقی قرار گرفته دارای برخی از نوسانات در نرخ رکود اقتصاد و روند پیشرفت اقتصادی خود می باشد. با این حال به دلیل طبیعت و آب هوای خوب کشور اوکراین، هرساله تعداد بسیاری از افراد خارجی و سرمایه داران یا کسانی که ایده های شغلی دارند، به اوکراین مهاجرت می کنند که باعث می شود رقابت در این زمینه افزایش بیابد.

    زبان رسمی در این کشور زبان اوکراینی است اما زبان های انگلیسی و روسی هم در اوکراین بسیار رایج است.

    ‌‌

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و ویزای کاری در اوکراین

    در بحث اقامت کاری اوکراین و ویزای کاری اوکراین، نیاز است که شما قوانین تعیین شده توسط دولت اوکراین را در این زمینه بررسی کنید. در کشور اوکراین برای اخذ ویزای کاری شما نیاز به دعوتنامه کاری از سمت کارفرما معتبر در کشور اوکراین را دارید که به واسطه آن می توانید اجازه اقامت در کشور اوکراین را دریافت کنید.

    در کشور اوکراین امکان درخواست ویزای کاری، تحقیقی و الحاق خانواده وجود دارد که مدت اعتبار این ویزا معمولا بین 1 تا 2 سال است و تمدید پذیر نیز میباشد. برای دریافت این ویزا شما باید تمکن مالی لازم برای زندگی خود وخانواده تان را برای 1 سال در اوکراین، به دولت اوکراین نشان دهید.

    همچنین شما عزیزان می توانید از طریق مذاکره با کارفرمایان اوکراینی، توجه آن ها را به توانایی ها و قابلیت های خود در شغل مورد نظر جلب کنید و سپس اقدام به اخذ دعوتنامه کاری اوکراین توسط آنان نمایید. نا گفته نماند شرکت سون تراول با داشتن دانش کافی و همکاری با وکیلان مجرب اوکراینی، می تواند شما را در دریافت این ویزا راهنمایی کند و اقامت موقت کاری برای شما و خانواده تان اخذ نماید.

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و مدارک مورد نیاز ویزای کار

    افرادی که قصد مهاجرت به اوکراین از طریق کار را دارند باید نسبت به مدارکی که توسط دولت اوکراین جهت اخذ ویزای کار، تعیین شده است اقدام به تهیه آن ها فرمایند.

    کشور اوکراین دارای قوانین و مقررات خاص خود جهت استخدام نیروهای جدید در این کشور می باشد که یکی از مهم ترین آن ها اولویت با مردم اوکراین و افراد عضو اتحادیه کار اروپا می باشد، بدین صورت زمانی که شما برای یک شغل درخواست دهید ابتدا در کشور اوکراین به مدت 1 ماه آن شغل مورد نظر آگهی می شود و در صورت نبود متقاضی برای آن شغل، پرونده شما بررسی خواهد شد.

    ‌همچنین شما باید دعوتنامه کاری از کارفرما اوکراینی به دولت اوکراین ارائه بدهید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار در اوکراین به صورت زیر می باشد.

    • ارائه بیمه سلامت و عدم مبتلا به بیماری ایدز و …
    • ارائه فرم درخواست تکمیل شده توسط متقاضی.
    • دعوتنامه یا معرفی نامه شخص توسط کارفرمای معتبر در اوکراین.
    • مدارک شناسایی شخص متقاضی به همراه کپی آن ها.
    • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار.
    • آدرس معتبر شرکت یا منزل در اوکراین جهت ارائه به دولت.
    • سوابق کاری و تحصیلی فرد با تاییدیه اسناد و مدارک.

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و نرخ بیکاری در اوکراین

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و بررسی نرخ بیکاری در این کشور یکی از مهم ترین نکات برای تصمیم گیری در مهاجرت به این کشور است.

    باید دقت فرمایید که اولویت دولت اوکراین در استخدام افراد اوکراینی که بیکار می باشند، است اما اگر شما بتوانید به توانایی های خاص خود و تجربه های کاری که دارید، رضایت کارفرماهای اوکراینی را جلب کنید، شاید شانس بیشتری برای اخذ کار و ویزای کاری در اوکراین داشته باشید.

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و مشاغل مورد نیاز در سال 2021

    کسانی که قصد مهاجرت به اوکراین از طریق کار را دارند باید این نکته را در نظر بگیرند که دولت اوکراین هر سال یک لیست از مشاغل مورد نیاز در این کشور را اعلام می کند که آگاهی از این مشاغل در بالا رفتن شانس اخذ ویزای کاری برای افراد خارجی بسیار موثر می باشد.

    این مشاغل معمولا شغل هایی هستند که کشور اوکراین نیاز دارد تا افراد خارجی را برای آن استخدام نماید و بدین صورت رشد اقتصادی، نرخ بیکاری و نرخ ارز ورودی به کشور خود را افزایش دهد. اگر شما دارای توانایی و تجربه در یکی از مشاغل عنوان شده هستید می توانید شانس خوبی برای اخذ ویزای کار اوکراین داشته باشید.

    لیست مشاغل سال 2021 در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد:

    • کارشناس آی تی و کامپیوتر.
    • استاد زبان های خارجی شامل انگلیسی، روسی، آلمانی و …
    • مترجم مسلط به زبان انگلیسی.

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و نحوه کاریابی در اوکراین

    در مورد اقامت کاری اوکراین و نحوه کاریابی در اوکراین، همان طور که پیش تر گفته شد برای اخذ کار در کشور اوکراین، حتما نیاز به یک دعوتنامه رسمی از کارفرما در کشور اوکراین دارید که اگر بخواهید برای اخذ این نامه به صورت شخصی اقدام کنید ممکن است کمی دشوار باشد زیرا که شما باید به دولت اوکراین نشان دهید که توانایی های لازم جهت اخذ این شغل را دارید که این تاییدیه با توجه به دعوتنامه ای که شما از کارفرما رسمی در کشور اوکراین اخذ می نمایید، قابل دریافت است.

    همچنین برای پیداکردن کار مورد نظر خود در کشور اوکراین شما می توانید از خدمات موسسات و شرکت های کاریابی استفاده کنید که در ادامه به توضیح درمورد آن ها خواهیم پرداخت.

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار در اوکراین و موسسات کاریابی در اوکراین

    در زمینه اقامت کاری اوکراین و موسسات کاریابی در اوکراین، شما می توانید از خدمات گسترده موسسات و شرکت های کاریابی در کشور اوکراین استفاده کنید. برای این کار شما باید تمام مدارک کاری، سوابق کاری، مدارک و ریز نمرات و همچنین مدرک زبان انگلیسی خود را به همراه مدارک ترجمه شده به زبان انگلیسی به موسسات کاریابی ارائه دهید.

    همچنین اگر شما مسلط به زبان اوکراینی یا روسی باشید شانس شما برای اخذ کار در اوکراین بیشتر خواهد شد. موسسات کاریابی پس از دریافت کامل مدارک شما اقدام به جست و جوی کار برای شما می کنند و ابتدا شغل درخواستی شما به مدت 1 ماه در کشور اوکراین و اتحادیه اروپا آگهی می شود و در صورت نبود متقاضی در آن شغل، به شما سهمیه شانس اخذ آن داده می شود.

    در ادامه نام برخی از موسسات کاریابی در اوکراین را خدمت شما عرض می کنیم.

    NEW RECRUITING GROUP

    BRAIN SOURCE INTERNATIONAL

    IT JOBS

    IT FLOCATION

    IT TALENT FIND

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و بررسی ویزای همراه

    اقامت کاری اوکراین و بررسی ویزای همراه یکی دیگر از مهم ترین موضوعات در زمینه مهاجرت به اوکراین می باشد. در رابطه با این موضوع دولت کشور اوکراین قوانینی را وضع کرده که شخص متقاضی کار در اوکراین بتواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را  به کشور اوکراین به عنوان همراه ببرد.

    مدت اعتبار ویزای همراه با توجه به ویزای شخص متقاضی اصلی مورد بررسی قرار می گیرد و معمولا 3 ماه پروسه اخذ ویزای همراه در اوکراین زمان می برد.

    طبیعی است که نشان دادن یک تمکن مالی قابل توجه برای زندگی در 1 سال در اوکراین همراه با خانواده، شانس شما را در اخذ ویزای همراه کشور اوکراین بالاتر می برد.

    روند اخذ مجوز کار یک فرد خارجی در اوکراین

    طبق قانون، کارفرما باید برای استخدام یک فرد خارجی در اوکراین مجوز را از مرکز اشتغال دریافت کند. شرایط تمدید چنین سندی ممکن است از 6 ماه تا 3 سال با حق تمدید بعدی متفاوت باشد. کارفرما می تواند فردی معمولی یا یک شخص حقوقی باشد.

    نیاز واقعی به اخذ مجوز کار در اوکراین برای اتباع خارجی نشان می دهد که اوکراینی ها حق اشتغال ترجیحی را دریافت می کنند.

    افراد خارجی که به مجوز کار احتیاج دارند:

    • کارمندان و نمایندگان رسانه های جمعی خارجی؛
    • هنرمندان و ورزشکاران؛ که به طور مداوم دراوکراین زندگی می کنند؛
    • معلمان و اساتید دعوت شده به دانشگاه ها

    مهاجرت به اوکراین از طریق کار و سخن پایانی

    اقامت کاری اوکراین، شرایط مختلف اخذ ویزای کاری و مواردی مثل میزان دستمزد، نرخ بیکاری و رشد اقتصادی در کشور اوکراین برای شما عزیزان به صورت دقیق و علمی مورد بررسی قرار گرفت.

    برای دریافت ویزای کاری اوکراین می توانید با مشاورین شرکت سون تراول در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تر و کاملتری را با توجه به حوطه تخصصی شغلتان دریافت نمایید.

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.