خوابگاه های دانشجویی اوکراین

خوابگاه های دانشجویی اوکراین

خوابگاه های دانشجویی در اوکراین چگونه است؟ یکی از دغدغه های دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل دارند در رابطه با خوابگاه دانشجویی در اوکراین و چگونگی رزرو خوابگاه های دانشجویی در این کشور است. شما باید بدانید که در مقایسه کشورهای اروپایی هزینه اسکان در اوکراین نسبتا ارزان است.

فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top
    خوابگاه های دانشجویی اوکراین

    ‌‌

    انواع اسکان در اوکراین برای دانشجویان

    اسکان در کشور اوکراین از چندین طریق امکان‌پذیر می‌باشد که متقاضیان تحصیل در اوکراین با در نظر گرفتن شرایط و بودجه خود صحیح‌ترین گزینه را برای اسکان در اوکراین انتخاب می‌کنند.

    خوابگاه های دانشجویی اوکراین :

    اقامت اوکراین در خوابگاه های دانشجویی اوکراین مقرون به‌صرفه و کم‌هزینه‌تر از اقامت در خانه‌های دانشجویی اوکراین است. به‌طور کل عمده‌ی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی کشور اوکراین خوابگاه‌هایی را برای سکونت دانشجویان فراهم کرده‌اند.

    این نوع خوابگاه‌ها از نظر رفاهی در سطح متوسطی هستند ولی کلیه امکانات لازم برای اسکان دانشجویان فراهم گردیده شده است. اگر در خوابگاه‌ها مستقر می‌باشید نیازی به پرداخت هزینه‌های گاز، آب، برق و اینترنت ندارید. در خوابگاه‌های دانشجویی اوکراین استفاده از سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه به‌صورت اشتراکی است.

    هزینه خوابگاه با توجه به شهری که در آن جا اقامت دارید متفاوت است، هزینه اقامت در شهر کیف (پایتخت اوکراین) بین 80$ تا 120$ (دلار) و هزینه ها اقامت در شهرهای دیگر بین 50$ تا 100$ (دلار) است. با اقامت در خوابگاه نیازی به پرداخت هزینه های گاز، آب، برق، اینترنت نمی باشد. بنابراین می توان گفت که هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در کشور اوکراین برای یک سال تحصیلی 900$ (دلار) است.

    آپارتمان ‌خصوصی :

     اگر دانشجو تمایل به زندگی مستقل و آزادانه‌ای داشته باشد اجاره آپارتمان در اوکراین بهترین گزینه خواهد بود. آپارتمان‌های دانشجویی بهتر از خوابگاه های دانشجویی در اوکراین هستند و به حالت خصوصی اجاره داده می‌شوند. اما باید بدانید که هزینه‌های اسکان در آپارتمان‌های خصوصی بالاتر است. هزینه اجاره آپارتمان های دانشجویی بین 200$ تا 400$ (دلار) می باشد.

    اگر در پایتخت یک سوئیت اجاره شود طبیعتا اجاره بیشتری نسبت به شهرهای دیگر این کشور دارد و یا اگر به ایستگاه مترو ، قطار و یا مرکز اصلی شهر نزدیکتر باشد مبلغ اجاره بها بالاتر خواهد بود. همچنین امکانات موجود داخل منزل نیز در میزان اجاره موثر هستند و هرچه آپارتمان جدیدتر و با امکانات بیشتر باشد باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد. علاوه بر مبلغ اصلی که توسط صاحب خانه مشخص می شود باید مبلغی را بابت قبض آب، برق، گاز و تلفن پرداخت کرد و بابت نظافت ساختمان و موارد جانبی هزینه ای نیز دریافت می شود.

    آپارتمان‌ عمومی :

    آپارتمان‌های دانشجویی به حالت عمومی و گروهی نیز در اوکراین اجاره داده می‌شود که هزینه اسکان در اوکراین در آپارتمان‌های عمومی به نسبت خصوصی کمتر است اما در نهایت شرایط به همان شکل است.

    زندگی با یک خانواده اوکراینی :

    از دیگر طرق اسکان در کشور اوکراین زندگی کردن با یک خانواده‌ای اوکراینی می‌باشد. در این کشور برخی از خانواده‌ها اتاق یا فضایی را در منزل خود اختصاص به اسکان متقاضیان خارجی می‌دهند. یکی از مزایای زندگی با خانواده‌های اوکراینی نسبت به خوابگاه های دانشجویی در اوکراین، یادگیری سریع زبان اوکراینی می‌باشد.

    خوابگاه های دانشجویی اوکراین

    هزینه زندگی دانشجویی در اوکراین

    دانشجویان باید علاوه بر هزینه های محل اقامت در اوکراین هزینه های اقلام مصرفی، حمل و نقل، پوشاک، تفریحات را نیز در نظر داشته باشند. اگر قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی اوکراین را دارید باید ماهانه مبلغی بین 200$ تا 300$ (دلار) بابت هزینه های زندگی دانشجویی در نظر داشته باشید. اما با زندگی در آپارتمان های دانشجویی باید هزینه های بیشتری پرداخت کنید.

    شارژ ماهیانه شامل هزینه آب و برق و گاز و وسایل گرمایی و نظافت عمومی ساختمان (غیر از تلفن و اینترنت) می باشد که بستگی به مساحت هر آپارتمان دارد و در تابستان ۴۰ – ۲۰ دلار و زمستان ۵۰ – ۳۰ دلار میباشد. وسایل حمل و نقل عمومی در اوکراین در دسترس بوده و دانشجویان می توانند با مترو، اتوبوس و تاکسی به راحتی در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند. دانشجویان اوکراینی می توانند با دریافت کارتهای دانشجویی از تخفیفات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

    کار دانشجویی در اوکراین

    با توجه به قوانین کشور اوکراین دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت کار کنند و با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین کنند. از مشاغل پر رونق دانشجویی در کشور اوکراین می توان به شغل فروشندگی اشاره کرد. دانشجویان مجاز هستند در طول یک هفته از 10 تا 30 ساعت مشغول به کار باشند، دقت داشته باشید که زمان در نظر گرفته شده برای کار شما با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است.

     

    هزینه تحصیل در کشور اوکراین

    علاوه بر پایین بودن هزینه زندگی در اوکراین، هزینه تحصیل در این کشور نیز بسیار پایین می باشد و بیشتر افرادی که از سراسر دنیا برای تحصیل به اوکراین مهاجرت می کنند، قصد تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی را دارند زیرا دانشگاه های اوکراین از سطح بالایی برخوردار هستند.

    هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور اوکراین سالانه حدود 4000 تا 5000 دلار و رشته داروسازی حدود 2500 تا 3500 دلار می باشد و البته بستگی به دانشگاه مورد تحصیل نیز دارد .اگر تحصیل در دانشگاه هایی باشد که به زبان های روسی تدریس می شوند هزینه های تحصیل تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.