مدرسه جدید اوکراین

مدرسه جدید اوکراین
فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top
    مدرسه جدید اوکراین

    مدرسه جدید اوکراین، اصلاحات اساسی وزارت آموزش و پرورش و علوم اوکراین است. هدف اصلی ایجاد چنین مدارسی این است که رفتن به آن دلپذیر باشد و دانش آموزان را نه تنها با دانش، بلکه با توانایی به کارگیری آن در زندگی واقعی آشنا نمایند.

    مدارس جدید اوکراین، نوعی مدرسه است که حضور در آن برای دانش آموزان خوشایند است. نظر آنها در اینجا مورد احترام است، به آنها آموزش داده می شود که انتقادی بیندیشند، از ابراز نظر خود نترسند و شهروندان مسئولیت پذیر باشند. والدین نیز حضور در این مدرسه را دوست دارند زیرا همکاری و درک متقابل در اینجا غالب است.

    ‍‌

    جزئیات بیشتر درباره مدرسه جدید اوکراین

    اصلاحات مدرسه جدید اوکراین از سپتامبر 2017 شروع شده است. در همین برحه قانون جدید “در مورد آموزش کودکان” به تصویب رسید  که اصول اساسی سیستم آموزش جدید را تنظیم می کند. نکته بعدی در دستور کار تصویب قانون جدید “در مورد آموزش متوسطه عمومی” است که در آن تغییرات با جزئیات بیشتری شرح داده می شود.

    این استانداردها در سال تحصیلی 2017-2018 در 100 مدرسه در سراسر اوکراین آزمایش شد و سپس در سراسر اوکراین به اجرا در آمد. بر همین اساس امروزه، حتی دانش آموزان کلاس اولی به روش جدیدی مطالعه می کنند: آنها با فعالیت های عملی دانش و مهارت های جدید را کسب می کنند و در طول آموزش می آموزند که عقاید و احساسات خود را بیان کنند و به دیگران گوش دهند.

    طبق استاندارد جدید آموزش ابتدایی ، معلمان رویکردهای مختلفی را در کار خود اعمال می کنند ، بنابراین وزارت آموزش و پرورش و علوم، مربیانی از تمام مناطق اوکراین برای آموزش معلمان  آماده و یک منبع آنلاین جدید برای تقویت آموزش تمام وقت ایجاد کرده است.

    چه چیزی در آموزش دانش آموزان تغییر می کند؟

    یک تغییر اساسی برای دانشجویان مربوط به رویکردهای یادگیری و محتوای آموزشی است. در وزارت آموزش و علوم  اوکراین، این مهمترین چیز است زیرا هدف مدرسه اوکراین جدید پرورش یک مبتکر و شهروند است که توانایی تصمیم گیری مسئولانه و رعایت حقوق بشر را دارد.

    دانش آموزان به جای حفظ واقعیت ها و تعاریف ، شایستگی هایی کسب می کنند. این ترکیبی پویا از دانش ، مهارت ها ، طرز تفکر ، نظرات ، ارزش ها و سایر خصوصیات شخصی است که توانایی فرد را در معاشرت اجتماعی و انجام فعالیت های حرفه ای و یا یادگیری بیشتر می کند. به عبارت دیگر ، دانش اصلی شکل می گیرد که با توانایی استفاده از این دانش ،  ارزش ها و مهارت هایی که  یک اوکراینی در زندگی حرفه ای و شخصی خود به آنها نیاز دارند ، تکمیل می شود.

    لیستی از شایستگی های دانش آموزان که قانون “آموزش” ارائه شده است به شرح زیر می باشد.

     

    لیستی از شایستگی

     این قانون با در نظر گرفتن توصیه های پارلمان اروپا و شورای اروپا در زمینه صلاحیت های کلیدی برای یادگیری مادام العمر (به تاریخ 18 دسامبر 2006) تهیه شده است:

    • تسلط به زبان اوکراینی
    • توانایی برقراری ارتباط زبان مادری و زبانهای خارجی.
    • صلاحیت ریاضی
    • شایستگی در علوم طبیعی ، مهندسی و فن آوری ها ؛
    • نوآوری؛
    • صلاحیت زیست محیطی ؛
    • شایستگی اطلاعات و ارتباطات ؛
    • شایستگی های اجتماعی و مدنی مرتبط با ایده های دموکراسی، عدالت، برابری ، حقوق بشر ، رفاه و سبک زندگی سالم
    • آگاهی از حقوق و فرصت های برابر ؛
    • شایستگی فرهنگی؛
    • کارآفرینی و سواد مالی

    مهارت های به اصطلاح مقطعی برای همه شایستگی ها مشترک است: خواندن با توانایی درک ، توانایی بیان عقاید شخصی خود به صورت شفاهی و نوشتاری ، تفکر انتقادی و سیستمی ، توانایی اثبات منطقی موقعیت ، خلاقیت ، توانایی مدیریت احساسات سازنده ، ارزیابی خطرات ، تصمیم گیری ، حل مشکلات ، توانایی همکاری با دیگران.

    به منظور کسب شایستگی ، دانش آموزان بر اساس رویکرد مبتنی بر فعالیت، مطالعه می کنند.  به این معنی که بجای اینکه فقط پشت میزهای خود بنشینند و به حرف های معلم گوش دهند ، بیشتر اوقات کاری انجام می دهند. همچنین  در مفهوم مدرسه جدید اوکراین یادگیری یکپارچه و مبتنی بر پروژه را ارائه می دهد. به این ترتیب ، دانشجویان از آنجا كه پدیده ها را از دیدگاه علوم مختلف مورد مطالعه قرار می دهند ، تصویری كامل از جهان به دست می آورند و با استفاده از دانش به دست آمده از موضوعات مختلف ، می توانند مسائل واقعی را حل كنند.

    این اصلاحات همچنین در مورد فضای آموزشی است. تجهیزات یا مبلمان در اینجا از اهمیت اولیه برخوردار نیستند ، ولی بودجه مدارس افزایش یافته است و منابع مادی و فنی در بسیاری از موسسات آموزشی به تدریج به روز می شوند.

    چه چیزی برای معلمان تغییر خواهد کرد؟

    معلم بازیگر اصلی این اصلاحات است. بدون او هیچ تغییری امکان پذیر نیست . بنابراین یکی از اصول اصلی مدرسه اوکراین جدید معلم با انگیزه است. بنابراین ، هدف ما کمک به رشد شغلی و شغلی معلمان و افزایش جایگاه اجتماعی آنها است.

    برای تدریس به روش جدید، یک معلم به آزادی عمل نیاز دارد. برای انتخاب مواد آموزشی ، بداهه پردازی و آزمایش همه چیز. این نوع آزادی توسط قانون جدید در مورد آموزش فراهم شده است.

    وزارت آموزش و علوم برنامه های آموزشی استاندارد را ارائه می دهد ، اما هر معلم یا هر گروه آموزشی در مدارس میتواند آنها را تکمیل کند یا برنامه های خود را ایجاد کند. آنچه دانش آموزان باید بدانند و پس از یادگیری قادر به انجام آن هستند و نحوه دستیابی به این نتایج را یک معلم تعیین خواهد کرد.

    معلمی که به وی آزادی تدریس داده شده است ، باید در یادگیری نیز آزادی داشته باشد. اصلاح این نوع آزادی نیز پیش بینی شده است. یک معلم قادر خواهد بود نیمی از ساعات اجباری حرفه ای را در هر کجا که بخواهند به جای موسسات آموزشی برگزار نماید.

    برای تأمین انگیزه مالی معلمان نیز ، وزارتخانه گواهینامه هایی را معرفی می کند. این یک ارزیابی داوطلبانه است و به معلمانی که این دوره را انجام می دهند 20 درصد حقوق اضافه پرداخت می کنند.

    چه تغییراتی در مدیریت مدرسه جدید اوکراین ایجاد می شود؟

    مدرسه جدید اوکراین یک مدرسه مسئولیت پذیر است. باید در این سیستم به موسسات آموزشی آزادی عمل بیشتری داده شود تا مسئولیت و آزادی دست به دست هم دهند.

    به همین دلیل قانون “آموزش” استقلال کارکنان را تصویب کرده است. اکنون مدیر مدرسه می تواند به طور مستقل معاونان خود را منصوب کند یا کادر آموزشی را استخدام و عزل کند.

    بعلاوه، مديران و همچنين معلمان اكنون طبق قراردادي با مدت معين استخدام مي شوند و بر اساس رقابت انتخاب می شوند. به همین دلیل یک نفر ممکن است بیش از دو دوره شش ساله یک سمت را نداشته باشد و پس از آن ، این شخص می تواند موقعیت های دیگری را در  مدرسه اشغال کند یا در یک مدرسه دیگر مدیر مدرسه شود.

    چه چیزی برای والدین تغییر می کند؟

    یکی از اصول مدرسه جدید اوکراین مشارکت است  و مهم ترین آن ها مشارکت مدرسه و والدین است.

    از این به بعد ، کنترل امور مالی در یک مدرسه برای والدین آسان تر خواهد بود. کلیه موسسات آموزشی دریافت کننده بودجه عمومی باید بودجه و اطلاعات خود را در مورد هزینه ها به اطلاع عموم برسانند. والدین اکنون می توانند کمک های خیرخواهانه خود را به جای واریز به حساب مدرسه، مستقیماً برای اهداف مشخصی در مدرسه منتقل کنند که پیگیری آن بسیار آسانتر خواهد بود.

    همکاری بین همه شرکت کنندگان در فرآیند آموزشی ، بین معلمان ، دانش آموزان و والدین ، سنگ بنایی است که به دستیابی به بقیه نتایج کمک می کند. این تنها راه دستیابی به هدف اصلی است: تغییر محیط آموزشی و یادگیری برای زندگی.

    مدرسه جدید اوکراین

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.