کار دانشجویی در کشور اوکراین

کار دانشجویی در کشور اوکراین

در این مقاله سعی شده شما را با کار دانشجویی در اوکراین، بهترین و مناسبترین کار دانشجویی در کشور اوکراین و شرایط کار دانشجویی فنی در اوکراین بیشتر آشنا کنیم. اطلاع از حقوق و شرایط کار دانشجویی در اوکراین به متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به اوکراین را دارند کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای شروع کار و زندگی در این کشور بگیرند.

فهرست این مقاله
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید
    Scroll to Top
    کار دانشجویی در اوکراین

    کار دانشجویی در کشور اوکراین

     

    کشور اوکراین در لیست کشورهایی می باشد که متقاضیان بسیاری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن وجود دارد.

    کار در حین تحصیل یا همان کار دانشجویی در اوکراین مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی قرار گرفته است.

    حتی در کشوری مانند اوکراین که هزینه های تحصیل ، خوابگاه و خورد و خوراک بسیار ارزان تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد نیز، داشتن یک کار دانشجویی می تواند یک گزینه مناسب برای تعدیل هزینه باشد .

    در کشور اوکراین برای آن که شخص بتواند کار دانشجویی داشته باشد باید مجوز کار بگیرد که این مجوز به دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی به صورت تمام وقت داده می شود. بنابراین دانشجویان در حین گذراندن دوره پاتفک نمی توانند مجوز کار بگیرند و کار کنند .

    تمام دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در تمام دوره ها و رشته های تحصیلی در کشور اوکراین اجازه کار دانشجویی  درحدود 10-30ساعت در هفته را دارند و البته دانشجویان در آخر هفته و تعطیلات ژانویه و تابستان ها که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت.

    راه های پیدا کردن کار در کشور اوکراین  

    مراحل کلی پیدا کردن شغل برای کار ضمن تحصیل در اوکراین حداقل 3 ماه به طول می انجامد.

    متقاضیان بین المللی می توانند بدون وجود هیچ گونه مانعی، در کشور اوکراین کار کنند. اما به یاد داشته باشید که دریافت مجوز کار، جزو الزامات کار در اوکراین به شمار می آید. افرادی که روادید مهاجرت و روادید دانشجویی اخذ کرده اند، می توانند برای دریافت اجازه کار در اوکراین مدارک لازم را ارائه کنند سپس وارد بازار کار اوکراین شوند.

    برای پیدا کردن کار دانشجویی در اوکراین معمولا دانشجویان می توانند با کارفرمای خود تماس بگیرند یا اینکه به آنها ایمیل بفرستند اما انجام این پروسه ترجیح داده نمی شود که در این صورت دانشجویان باید رزومه ارسال کرده و معمولا انگیزه نامه درخواست می شود و باید  برای مصاحبه آماده باشند.

    از جمله راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

    مراکز کاریابی در کشور اوکراین

    بورد اطلاعات در دانشگاه های اوکراین

    وب سایت دانشگاه در اوکراین

    از طریق دوستان، همکلاسی ها و دانش آموزان اوکراینی

    قوانین کار دانشجویی در اوکراین

    برای کار در اوکراین چندین نوع توافقنامه وجود دارد که متقاضیان متناسب با شرایط و خواسته های کارفرما تنظیم می شود.

    ساعت کاری در کشور اکراین توافقی بین فرد و کارفرماست ولی به صورت کلی ساعت کاری در طول هفته در کشور اوکراین ۴۰ ساعت در نظر گرفته می شود. افراد در حین تحصیل به صورت نیمه وقت یعنی هفته ای 20 ساعت مشغول به کار می باشند.

    در حین جستجوی شغلی  مناسب، مهم است به چند نکته مانند قوانین موجود در کشور خود دانشجو و کشورهای مختلف برای کار در ضمن تحصیل توجه کرد. لذا لازم است که این قوانین را قبل از درخواست کار رعایت کرد و باید دقت کرد شرایط کار دانشجویی در کشور اوکراین هرگز به تحصیل فرد صدمه ای وارد نکند.

    قوانین کار در کشور اوکراین به صورت زیر است :

    دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در اوکراین نیاز به مجوز کار و یا اجازه اقامت به کار رسمی در اوکراین را دارند .

    دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در کشور اوکراین باید تاییدیه کتبی از موسسه آموزشی که در حال تحصیل در آن دانشگاه یا کالج هستند ، ارائه دهند.

    دانشجویان برای اعمال مجوز کار در کشور اوکراین باید به هیئت پلیس (the Police) و گارد مرزی (Border Guard Board ) اوکراین مراجعه کنند البته بعد از گرفتن نامه از کارفرما .

    حداکثر مدت اعتبار مجوز کار دانشجویی در کشور اوکراین ، مدت اعتبار اجازه اقامت در اوکراین است. برنامه های کاربردی برای مجور کار ضمن تحصیل در اوکراین حدود 3 تا 6  هفته طول می کشد.

    ساعات کاری ، کار دانشجویی در کشور اوکراین برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته می باشد و برای مقاطع دکترا دانشجویان مجاز به ۳۰ ساعت کار ضمن تحصیل در اوکراین هستند.

    ساعات کاری به صورت تمام وقت در کشور اوکراین ۴۰ ساعت می باشد .با توجه به قانون کار در اوکراین ساعات کارتمام وقت ۵ روز در هفته با ۲ روز تعطیلی (۴۰ ساعت در هفته) می باشد و بعضی از شرکت ها و سازمان ها در اوکراین به مدت ۶ روز در هفته کار با ۱ روز تعطیلی است اما تعداد کل ساعات کار همان (۴۰ ساعت در هفته) می باشد.

    مدارک مورد نیاز مجوز کار دانشجویان بین المللی

    مدارک مورد نیاز برای مجوز کار دانشجویان بین المللی در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

    تاییدیه کتبی از موسسه آموزشی در کشور اوکراین

    دو قطعه عکس رنگی ۳.۵ × ۴.۵

    یک کپی از اسناد دال بر تحصیلات دانشجوی بین المللی  و شرایط فرد خارجی

    یک کپی از صفحه شناسایی و پاسپورت دانشجو جهت مجوز کار در اوکراین

     

    مشاوره رایگان تحصیلی و اقامت دانشجویی

    09100151363

    09100151363

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.
    کار دانشجویی در اوکراین

    کار دانشجویی در اوکراین و مشاغل مورد نیاز

    مشاغل مورد نیاز دانشجویی در کشور اوکراین عبارتند از :

    مترجم :

    دانستن زبان های انگلیسی، روسی و حتی اوکراینی در حد مناسبی می تواند به متقاضیان کار دانشجویی در اوکراین این امکان را بدهد تا بتوانند با یک کار دانشجویی مناسب درآمد مناسبی داشته باشند.

    معلم :

    از آنجایی که اوکراینی ها به صورت متوسط دارای دانش بسیار پایینی در زبان انگلیسی هستند لذا معلم زبان و همچنین معلم در مقطع دبستان می تواند یک گزینه مناسب جهت امرار معاش باشد.همچنین در کشور اوکراین تعدادی مدارس بین المللی وجود دارد که تدریس زبان یا تدریس دروس تخصصی به زبان انگلیسی در این مدارس می تواند گزینه مناسب برای دانشجویان بین المللی باشد.

    متخصص فناوری اطلاعات (IT) :

    برنامه نویسی کامپیوتر ، یکی از پرطرفدارترین کار دانشجویی در اوکراین می باشد که هیچگونه نیازی به داشتن مهارت به زبان اوکراینی یا روسی ندارد اگرچه تسلط به آن میتواند بسیار  به پیدا کردن کار کمک کند . برنامه نویسی وب یا موبایل در کشور اوکراین می تواند بالاترین درآمد را داشته باشد که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است.

    کار در رستوران :

    همانطور که می دانید رستوران ها، کافه ها و رستوران های بین راهی زیادی وجود دارند که به موضوع ایجاد شغل می پردازند، و این گونه مشاغل به نحوی می تواند آسان ترین راه برای اقدام به جست و جوی کار دانشجویی در اوکراین برای دانشجویان بین المللی باشد، بنابراین شانس پیدا نمودن یک کار نسبتا راحت و ویژه دانشجویان بین المللی وجود دارد.

    اشخاص متقاضی کار ضمن تحصیل در این کشور قادر به این هستند که با توجه به تجربه و مهارت خود به عنوان یک خدمتکار، و یا حتی در قسمت آشپزخانه مشغول به کار شوند. این فرصت شغلی می تواند به دانشجویان بین المللی کمک کند تا به بهتر نمودن مهارت های زبانی خود و حتی دیدار با دوستان جدید خود مشغول می باشند.

    بزرگترین ضعف کار در رستوران ساعات فعالیت دانشجویان  است  به دلیل اینکه اکثرا کار در رستوران ها در ساعات شب می باشد. و بسیار طاقت فرسا می باشد، به خصوص اگر شما از صبح زود در  سخنرانی یا سمینارها به عنوان بخشی از دوره دانشجویی شرکت کنید.

    کار دانشجویی در اوکراین در دانشگاه ها :

    کار در محوطه دانشگاه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است. در برخی از کشورها، مانند ایالات متحده آمریکا، این تنها  راه برای کار ضمن تحصیل  دانش آموزان بین المللی است. بسیاری از مشاغل مختلف در محوطه دانشگاه از کار در کافه تریا،تا کاردر مراکز کامپیوتری  وجود دارد.

    یکی دیگر از فرصت  شغلی در دانشگاه کار برای اتحادیه دانش آموزان است. فرصت خوبی برای درگیر شدن در مسائل جاری و کمک به دانش آموزان دیگر در دانشگاه است. البته بسته به اتحادیه و ماموریت خود دانشجو می باشد ، شما ممکن است توانایی  کمک به دیگر دانشجویان بین المللی برای ارائه تجربیات خود در دانشگاه داشته باشید.

    به عنوان یک دانشجوی بین المللی، کار در محوطه دانشگاه به شما کمک خواهد کرد تا با افراد جدید  ملاقات داشته باشید، یا در بهبود مهارت های زبان خود و برخی از تجربه ها ارزشمند است. شما احتمالا زمان بیشتری را با دوستان خود در دانشگاه صرف می کنید .

    بسیاری از دانشجویان در محوطه دانشگاه کار می کنند. یکی از نقاط ضعف کار در محوطه دانشگاه این است که کار در دانشگاه معمولا بسیار رقابتی است. بسیاری از دانشجویان بین المللی و داخلی که مایل به کار پاره وقت ضمن تحصیل  هستند ، این مهم است که برای دریافت مصاحبه آمادگی داشته باشند   و شور و شوق زیادی را از خود نشان دهند حتی اگر نوع کار هیجان انگیز نباشد.

    مراکز تماس(بازاریابی ) :

    برخی از دانش آموزان بین المللی در مراکز تماس کار پیدا می کنند. این گزینه  انتخاب خوبی برای کسانی که ارتباط دوستانه دارند و مایل به توسعه مهارت های زبانی خود هستند . بر خلاف بسیاری از دیگر فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان بین المللی، تماس با  مراکز می تواند پرداختی خوبی برای دانشجویان داشته باشد. 

    این نکته مهم است که  دانشجو  به دنبال کاری باشد  که به طور قابل توجهی می تواند به بودجه شما کمک  کند. همچنین، شغل مرکز تماس  طاقت فرسا نیست، اگر دانشجویان کار در مجیط اداری را ترجیح می دهند.

    از سوی دیگر، کار در یک مرکز تماس می تواند خواهان زیادی داشته باشد . به طور متوسط دانشجو نیاز به داشتن مهارت های ارتباطی عالی و مهارت های بالا زبان دارد . مشکلات از موقعیت مراکز  تماس به طور چشمگیری متفاوت است، برای مثال فروش تلفنی در میان فرصت های  شغلی تحت فشار هستند، اما آنها اغلب کمیسیون از  هر فروشی را اخذ می کنند ، بیشتر برای تقویت درآمد خود می باشد . کار در یک مرکز پشتیبانی مشتریان نیاز به دانش بسیار بالایی از محصولات، خدمات و شرکت شما برای کار مورد نظر دارد.

    کارآموزی :

    امکان پیدا کردن کارآموزی در  یک شرکت مربوط به رشته تحصیلی خود برای دانشجویان امکان پذیر است  .  کارآموزی به دانشجویان فرصت کسب تجارب مورد نیازبرای رشته های مرتبط تحصیلی  را باز می کند البته بسته به کشور و رشته تحصیلی شما دارد . کاراموزی این امکان را برای دانشجو فراهم می کند تا در همان شرکت استخدام شود .  در هر صورت، کارآموزی به شما فرصت زیادی  از تجارب  مرتبط  به رشته تحصیلی خود را می دهد ، بنابراین شما می توانید آن را به عنوان یک فرصت شغلی و به دست آوردن تجربه ارزشمند در این زمینه ببینید . بسته به شرایط، امکان پرداختی حقوق و مزایا برای دانشجو  وجود دارد.

    داوطلبانه :

    فرصت های داوطلبانه متعدد دانشجویان بین المللی می تواند فرصت خوبی برای به  دست آوردن تجارب  و ملاقات با افراد جدید باشد. انجام کار داوطلبانه یکی از فرصت های شغلی با ارزش  و جالب است . یکی از بزرگترین مزایای استفاده از موقعیت های موجود کار داوطلبانه طیف گسترده ای ازآن است. 

    کارهای  متنوعی برای داوطلبان وجود دارد،بسیاری از شرکت ها و سازمان به دنبال دانشجویان داوطلب می گردند، بنابراین گزینه مناسبی  برای به دست آوردن برخی از تجارب بسیارمفید برای دانشجویان بین المللی است . داوطلب می تواند تجربه کاری  و CV  متنوعی بدست بیاورد.مشکل اصلی کار داوطلبانه نداشتن حقوق پرداختی است .

    ویژگی های یک کار خوب دانشجویی

    یک کار دانشجویی خوب در اوکراین دارای ویژگی های زیر می باشد :

    کمک به سرعت ادغام فرهنگ دانش آموز به فرهنگ جدید و دیدار با دوستان جدید

    در حالت ایده آل، ارائه برخی از تجارب کاری و باز کردن فرصت های شغلی برای  آینده

    کار دانشجویی در کشور اوکراین باید مناسب سبک زندگی دانشجویان بین المللی است (مشاغل پاره وقتی که زمان کافی برای دوره های تحصیل دانشجو با ارائه ساعت کار انعطاف پذیری داشته باشد)

    یک کار دانشجویی خوب باید مهارت های زبان دانشجوی بین المللی را قوی تر کند.

     

    دستمزد کار دانشجویی در اوکراین

    دانشجویان با کار ضمن تحصیل در اوکراین، دستمزد و در آمد مختلفی را کسب می کنند. حقوق افراد بستکی به نوع رشته و توانایی های فرد دارد. معمولا دانشجویان می توانند در ماه 300 الی 600$ (دلار) درآمد داشته باشند و به صورت کلی کار ضمن تحصیل امری مفید می باشد و باعث کاهش هزینه زندگی در اوکراین و تحصیلی می شود.

    در آخر امیدورام این مقاله جوابگوی سوالات شما در زمینه کار ضمن تحصیل در اوکراین  بوده باشد .

    در صورت هرگونه راهنمایی می توانید به صورت رایگان با  مشاورین ما تماس حاصل فرمایید .

     

    مشاوره رایگان ویزا و اقامت

    09101424896

    09101424896

    همین الان این شماره رو ذخیره کن، تو واتساپ پیام بده، یه مشاوره تخصصی رایگان هدیه بگیر.

    اطلاعات تماس


    ساعات کاری


    شنبه
    9:00 تا 17:00
    یک شنبه
    9:00 تا 17:00
    دو شنبه
    9:00 تا 17:00
    سه شنبه
    9:00 تا 17:00
    چهار شنبه
    9:00 تا 17:00
    پنج شنبه
    9:00 تا 14:00
    جمعه
    تعطیل

    تفلن‌های تماس جهت ارتباط با مشاوران

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.